Kostuums voor CF: venetian/victorian

Hier kun je van begin tot eind je project laten zien.
LadyStardust
Berichten: 9
Lid geworden op: 25-06-2012 01:33

Kostuums voor CF: venetian/victorian

Bericht door LadyStardust » 25-06-2012 19:48

Aangezien ik Castlefest met stipt de beste fantasy festival vind. Ga ik 3 dagen met vriendlief op de camping daar.
Natuurlijk maak ik ieder jaar een nieuw kostuum. Alleen komt er dit jaar 1'tje bij. Standaard victoriaans wordt het niet uiteindelijk niet, maar de basis is het wel.

Dus dit is het plan.
Voor mijzelf maak ik een bustle, jas en rok.
Voor mijn vriend een jas, gilet, cravat en misschien een broek.

Sommige patronen leen ik van Sigunne. Want zij had ze toevallig.

Idee voor mij:
Bustle (TV362): is al reeds af. Ik moet 'm alleen nog goed afwerken. Hij is van bordeaux dupionzijde.
Afbeelding

Jas (TV 405):
Afbeelding
Maar ik ga de kraag anders doen. Namelijk zo:
Afbeelding
En natuurlijk met pofmoutjes =D

De rok ga ikzelf tekenen, maar wel deze:
Afbeelding

Met het gevolg dit silhouet:
Afbeelding

Voor mij vriend maak ik een rokkostuum met een gilet en cravat onder. Het gilet wordt van dupionzijde, maar ik weet nog steeds niet waarvan ik het cravat maak. De mock up van de jas is klaar. Nu moet ie die alleen nog passen.

Ik werk dan alles af met fluweel dat ik nog over heb van een vorig project en metaal. Maskers zelf maken en huid wit verven. Ik laat een stuk masker wit, alsof het in elkaar overloopt.

Het wordt veel werk, maar ik heb er zin in!

Dreamfairy
Berichten: 397
Lid geworden op: 27-06-2011 12:19

Bericht door Dreamfairy » 25-06-2012 21:16

Owww ben zeer benieuwd!!!!!

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 25-06-2012 22:07

dat zijn goede combinatie's! dat rechtopstaande kraagje is erg sjiek.
ga je die bustle een beetje opvullen?

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 26-06-2012 00:17

Oh die kraag versie is echt veel mooier!
Ik kan je wel een keer mijn que lenen zo dat je daar het patroon van kunt gebruiken voor onder de bussle. Ik heb een tijd geleden zelf een que gemaakt, en dat was helemaal niet zo moeilijk eigenlijk.

LadyStardust
Berichten: 9
Lid geworden op: 25-06-2012 01:33

Bericht door LadyStardust » 26-06-2012 15:18

Ik heb er al een.
Die van dat burda patroon, met het vreselijke voorbeeld. Helemaal roze met roosjes en een meisje wiens huis donkerder is dan haar en stof. *huiver*

En vandaag heb ik met Sigunne en een andere vriendin voor stoffen geshopt. Eigenlijk voor een 'project' van de larp, maar dat weerhoud ons niet om voor ons zelf te scoren.

Ik heb een kant van 2,5 meter voor aan de mouw en voorzijde bustle. En stof voor mijn rok en jas. Dat was een opgave, want als ik een leuk stofje vond was er te weinig of bestaande uit coupons. Alsnog wordt het best krap, maar ik heb het!
Plus nog een hoop spelden... die kwam ik tekort.

Om alles nog een beetje makkelijker te maken. Ik ga dit patroon gebruiken voor de rok en dan natuurlijk aanpassen.. Nogmaals dank Sigunne. Ik moet eens echt mijn TV patronen op de vereniging dumpen.

Afbeelding

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 26-06-2012 21:52

ik vind die rok erg mooi! ik neem aan dat je hem dan van achteren iets kleiner maakt, zodat je meer de natural form houd ipv de bustle?
ik ben benieuwd naar een foto van je stofjes!

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 29-06-2012 19:58

o, wauw! Dat ziet er allemaal veelbelovend uit! Dat zijn net TV patronen waar ik soms verlekkerd naar zit te kijken! Ben dus heel erg benieuwd!

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 01-07-2012 23:46

het jasje heb ik zelf nog nooit gemaakt maar de wash overskirt en de rok wel, het zijn echt ook makkelijke patronen om te maken. Jammer allen dat ze zo duur zijn.

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 02-07-2012 08:12

ja dat vind ik ook altijd zo jammer van de TV patronen.

LadyStardust
Berichten: 9
Lid geworden op: 25-06-2012 01:33

Bericht door LadyStardust » 02-07-2012 20:14

TV patronen zijn een ramp voor een beginner. Been there, done that.
Mijn eerste (gruwelijk geflopt) project was met een TV patroon. Nu gebruik ik ze puur voor het patroon zelf en lees uit de beschrijving de grote lijnen wat ik moet doen. Verder doe ik alles op verstand en kennis. Het zijn mooie patronen, maar echt dol ben ik er niet op.

Nu ben ik bezig met de jas voor mijn vriend. Ik heb alles aangepast en dat zit (buiten de mouwen) perfect. Nu nog alles afkrijgen voor zaterdag. Voor de kraag kijk ik moeders lief aan. Die heeft ervaring met het soort kraag. Heb er speciaal fluweel erbij moeten halen...

En 500 meter mettler garen gekocht... dat heb ik wel nodig.

Plaats reactie