feestdagen

lekker off topic babbelen
MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 15-09-2012 17:36

Vorig jaar heb ik een kerstkaart gekregen waar een uitleg bij zat hoe je een kerstster kon haken. Dat idee vond ik toen wel leuk. Heb alleen geen idee waar die is gebleven :oops: , maar het is vast wel weer te vinden via google.

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 16-09-2012 10:51

ik kan jammer genoeg niet haken, misschien toch eens gaan leren, want er zijn tegenwoordig zoveel leuke haakdingetjes.
ik heb het even gegoogled en er zijn veel beschrijvingen te vinden om sterren te haken :D

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 18-09-2012 13:15

Volgens mij heb ik ergens een haakboek liggen, omdat ik het wilde leren. Het is wel leuk om te doen op van die winterse avonden :-)

Vlammetje
Berichten: 101
Lid geworden op: 03-05-2012 14:33

Bericht door Vlammetje » 23-10-2012 13:53

Nee. Ben met kerst hopelijk nog hoogzwanger maar waarschijnlijk al bevallen van een kindje dat misschien/waarschijnlijk nog in het zkh ligt. Kerst is dus afgelast dit jaar. We doen wel een boom, ik heb nog een 'tree skirt' wat door mijn moeder gequilt is, maar verder doe ik niets bijzonders. Heb wel andere dingen aan mijn hoofd. In een volgend jaar komt het er vast wel weer eens van.

Leanne
Berichten: 86
Lid geworden op: 04-05-2012 08:22

Bericht door Leanne » 25-10-2012 09:08

Volgend jaar hoop ik iets moois voor kerst te gaan maken.

@Vlammetje: mag ik een persoonlijke vraag stellen? Wat is er met jullie kindje aan de hand? En ik hoop ook voor je dat je met kerst nog hoogzwanger bent. Een voldragen kindje heeft toch een andere start dan een kindje dat te vroeg wordt geboren.
Onze zoon werd met 36.3 geboren, hoefde net niet qua gewicht de couveuze in (2565 gr) en kon gelukkig vrij snel weer mee naar huis.

Het wordt elk jaar kerst, dat kun je zeker nog vaker gaan vieren.

Ik vind altijd dat er zo'n hype van wordt gemaakt. Zelf heb ik niet veel met kerst omdat het kerst is. Vroeger gingen we altijd naar mijn jarige opa. Nu fietsen we onze ouders af...
Het liefst blijf ik thuis en ga met de kinderen wat gezelligs doen.

Dit jaar krijgen we een rare kerst: m'n schoonouders zijn dan waarschijnlijk uit elkaar. Dus dan kunnen we naar 3 locaties. Nou ja, we maken er maar het beste van.

Kortom: voor volgend jaar heb ik plannen om 'wat' te maken, voor dit jaar niet. Hooguit kerstkaarten :lol:
Groetjes,
Leanne

dafkapin
Berichten: 40
Lid geworden op: 29-08-2012 17:51

Bericht door dafkapin » 25-10-2012 14:57

hier in West-Vlaanderen is het bijna weer tijd voor Sint-Maarten (bij ons de vervanging van Sinterklaas, 11 november) dus in de winkels wordt Halloween verdrongen door SintMaarten.

Ik ben precies nog niet in die winterse stemming die naar mijn gevoel bij de feestdagen hoort. Ik heb wel deze week mijn eerste kerstkaartje gemaakt. :lol:
creativity can break every border

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 25-10-2012 18:24

ik hoop dat het allemaal goed zal gaan met je bevalling en je kindje Vlammetje!

ik begon kerst pas echt leuk te vinden sinds ik met mijn huidige vriend ben.
zijn famillie versiert het hele huis, en dat is zo gezellig. met kerstmuziek erbij en lekkere dingetjes.
en dan op kerstochtend de kado's uitpakken. (mijn schoonmoeder is Engels)
voor mij helpt het enorm tegen de winterdepressie om met de gezellige dingen bezig te zijn, en kado's voor iedereen te maken :)
dit jaar gaan we kerst met mijn schoonouders in Canada vieren, en door de verhuizing naar FR heb ik mijn kerstspullen niet want die liggen nog in NL.
daardoor zijn we er bijna de hele decembermaand er niet, dus dit jaar ga ik niet heel veel versieren.

Dafkapin, sint-maarten ken ik ook. was ook altijd erg leuk vroeger, al regende het altijd. vooral de voorpret van je lampion maken op school.

Vlammetje
Berichten: 101
Lid geworden op: 03-05-2012 14:33

Bericht door Vlammetje » 26-10-2012 14:13

Dank jullie wel. Ik hoop het ook.

Leanne, het kindje heeft een hartafwijking en zal na de geboorte medicijnen en minstens een ingreep nodig hebben. Het gunstigste scenario is zo lang mogelijk doordragen, keizersnede en dan hartkathetherisatie (vernauwde/afgesloten hartklep open duwen middels een ballonnetje) en kijken wat er gebeurt.
Het minder gunstige scenario is na de geboorte een grote hartoperatie (eerste in een serie van 3) en levenslang de circulatie over 1 kant van het hart laten lopen.
Het doemscenario is dat het kindje bij 32w te zwak is om enige ingreep te doorstaan of dat het zover helemaal niet komt.
Vandaag 30 weken precies en in angstige spanning leven we verder. Het gaat nu nog goed, naar het bewegen van het kind te oordelen en ik reken erop dat we die laatste 2 weken (??) naar de streep ook wel doorkomen. Maar verder dan dat kan ik ook nog niet kijken.

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 26-10-2012 18:08

ik ga hard voor jullie duimen Vlammetje!

Hellen
Berichten: 53
Lid geworden op: 17-08-2012 09:35

Bericht door Hellen » 26-10-2012 21:29

Jeetje Vlammetje, wat erg zeg. Wat een fijne tijd moet zijn, is voor jullie de meest spannende periode die je misschien hebt meegemaakt. Want gezondheid, en met name die van je kinderen, is toch wel het kostbaarste wat er is. Ik hoop heel erg voor jullie dat het meest gunstigste scenario uitgevoerd zal worden en dat jullie heel veel zorgen bespaard zullen blijven.

Plaats reactie