Castlefest

lekker off topic babbelen
Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Castlefest

Bericht door Sigunne » 28-06-2011 16:37

Ik kam tot de conclusie dat er meerdere mensen van dit forum naar castlefest gaan. Omdat ik het zelf niet heel makkelijk vind uit te leggen, alat ik dat wikkipedia voor mij doen. ;-)
Wikkipedia schreef:Castlefest is een middeleeuws, fantasy-, paganistisch en gothic-festival dat sinds 2005 ieder jaar begin augustus wordt gehouden in de tuinen van Kasteel Keukenhof in Lisse in Nederland. Het festival duurt drie (in 2011 vier) dagen. In 2010 heeft Castlefest het recordaantal van 21.000 bezoekers gehad.

Op het festival wordt ook het Keltische oogstfeest Lughnasadh gevierd, dat rond dezelfde datum valt. Dat feest is gewijd aan de zon, die bij de Kelten werd vereerd als de god Lugh.

Het terrein van het kasteel wordt aangekleed als een levensechte middeleeuwse stad met een uitgebreide markt en oude ambachten als smeden, beeldhouwen en leerbewerken. Ook het dagelijks leven wordt vormgegeven: bezoekers worden uitgenodigd zich middeleeuws te kleden, deel te nemen aan workshops als vilten en ook te proeven van wicca- en Keltische rituelen. Kinderen kunnen zich uitleven tijdens de kinderbattle, geschminkt worden en naar de ridderschool gaan waar ze tot ridder worden geslagen.

Er is een muziekpodium waar diverse folkbands optreden, waaronder altijd Omnia, de "huisband" van het festival. Ook zijn er diverse andere acts, zoals vuurvreters. Er is gelegenheid om aan (live) roleplaying te doen.
Dit jaar is het van 4t/m7 augustus, een kaartje kost € 19.09 en kun je hier bestellen: www.4tickets.nl/nl/event/castlefest-2011

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 28-06-2011 16:37

Aisha schreef:ik ga op zondag :) mijn voorkeur was eigenlijk zaterdag maar dan werkt vriendlief ^^
ik ga samen met mijn zusje en haar vriend, en mijn vriend.
Dat wordt ongetwijfeld gezellig. Ga je iets nieuws maken, of iets dagen wat je eerder gemaakt hebt?

Ik bedenk me net dat dit toppic wellicht beter in het hobby forum past... Maar dat laat ik aan de admin om dat te bepalen :wink:

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 28-06-2011 17:50

ik heb nog zoveel dingen liggen die ik af moet maken :oops:
dus ik ga niets nieuws maken, kan het bijna niet maken om aan iets nieuws te beginnen :p

het ligt een beetje aan het weer wat ik ga aantrekken, ik heb een victoraans kostuum maar dat is misschien te warm, anders word het een leuk zomerjurkje ^^

en wat doe jij aan?

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 28-06-2011 18:01

Weet het ook nog niet, maar ik denk niet dat ik iets speciaals ga maken, ik heb voor de elf fantasy fair een heel nieuw kostuum gemaakt, dus als het niet te warm wordt trek ik dat weer aan denk ik.

Ik wil ook nog ooit eens in mijn murlock kostuum gaan, Maar dat is denk ik meer iets voor de elf fantasy fair dan voor castlefest.

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 28-06-2011 18:28

Ik ga ook! En waarschijnlijk op zaterdag, want heb nog nooit lang kunnen blijven.
Ik trek wel dezelfde jurk aan als ik voor EFF had. Ook puur uit tijdgebrek, en mensen vonden hem lijken op een middeleeuwse jurk dus ach.
Verder hebben mijn meiden in dezelfde kleur prinsessenjurkjes, dus dat is ook wel leuk!

olijfje
Berichten: 144
Lid geworden op: 27-06-2011 21:14

Bericht door olijfje » 28-06-2011 19:07

Dat lijkt me wel een leuk evenement. Waarschijnlijk lijkt het alsof je in een sprookje bent terechtgekomen.
Kan je dat ook bezoeken zonder kostuum?

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 28-06-2011 19:12

ja! Ik ben de eerste keer bij zowel Castlefest als bij EFF er gewoon gekleed heen gegaan. Vreemd genoeg voelde ik me toen minder lekker in mijn kleding als toen ik verkleed was. Hoewel, de eerste keer vond ik dat ook weer spannend. Maar ja, ben dan ook een watje 8)

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 28-06-2011 19:21

ja dat had ik ook Rusalka, ik ben altijd verkleed gegaan, maar een jaar wilde dat niet lukken, en toen voelde ik me helemaal vreemd :P
maar dat is meer omdat ik het zelf zo gewend was.

Dreamfairy
Berichten: 397
Lid geworden op: 27-06-2011 12:19

Bericht door Dreamfairy » 28-06-2011 20:28

Ik ga ook! Waarschijnlijk 1 dag in me Babydoll uit Suckerpunch outfit andere dag lolita
Wou eigenlijk Sweet pea kostuum nameken (ja ook uit Suckerpunch) Maar omdat ik niet weet waar ik in Belgie leer kan kopen (dat te betalen is) Gaat het niet door denk ik. Plus te weinig tijd en heb nog opdrachten te maken =((

venusje
Berichten: 267
Lid geworden op: 27-06-2011 16:47

Bericht door venusje » 28-06-2011 23:25

ik ga 4 dagen naar CF :P
Van donderdagavond tot zondag.
Wat ik aandoe weet ik nog niet.
Afhankelijk van het weer :wink:
Als het een hittegolf is zoals net geweest, dan ga ik zeker mijn middeleeuws of victoriaans ding niet aandoen wegens veeeeeeeel te warm :P

Plaats reactie