knuffels

voor hobbys die niets met naaien / handwerk te maken hebben!
Plaats reactie
Janine
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-11-2012 10:05

knuffels

Bericht door Janine » 05-11-2012 10:10

Wat ik zelf heel erg leuk vind om te maken zijn allerlei soorten knuffels. Wel leuke, kleine knuffels die echt in je handpalm passen. Is soms nog best een uitdaging om kleine mutsjes, schoentjes enzo te maken. Met verschillende producten als wol, watten en natuurlijke materialen als stro, maak ik er altijd iets leuks van. Ook gebruik ik magneten om bijvoorbeeld ervoor te zorgen dat handjes tegen elkaar 'geplakt' kunnen worden als je ze bij elkaar brengt. Magneten kopen doe ik trouwens hier online bij sav-webshop.nl, want je moet van die hele kleine magneetjes hebben hiervoor en die kan ik nergens zo snel vinden.

Wie heeft er ook een hobby als knuffels of poppen maken? Misschien kunnen we ideeën en foto's uitwisselen?


Leanne
Berichten: 86
Lid geworden op: 04-05-2012 08:22

Bericht door Leanne » 05-11-2012 14:07

Ik heb zelf veel kabouters gemaakt. Rijstkabouters of gevuld met schapenwol. De laatste jaren heb ik amper meer wat gemaakt maar strakjes in april gaat dochterlief ook naar school en krijg ik meer tijd voor mezelf en dan wil ik dat zeker weer oppakken.
Ik heb uit een boek een aantal bloemenkinderen gemaakt. Ik weet zo even niet meer hoe het boek heet. Van vilt en gevuld met pijpenragers en het hoofdje met schapenwol. Zo leuk! En lekker ontspannend om te doen ook.....

Laatst kwam ik in een boek een pompoen tegen met pompoenkinderen. Ook allemaal van vilt. Ik denk dat ik vilt hiervoor ga halen op de markt en ze ga maken. Toen ik het patroon weer zag dacht ik 'yes, die wil ik!!!'. Wie weet vind m'n dochtertje het wel leuk om mee te spelen en anders vind ik het zelf heel leuk om naar te kijken. 8)
Groetjes,
Leanne

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 05-11-2012 23:10

Hallo Janine, zou je je ook even willen voorstellen in het voorsteltopic :)

ik heb ooit een boekje gezien met gehaakte knuffeltjes.
die waren zo lief! ik kan alleen (nog) niet haken.
met mijn "nieuwe" neefje kan ik me voorstellen dat het wel leuk zou zijn als ik het zou kunnen.

Leanne
Berichten: 86
Lid geworden op: 04-05-2012 08:22

Bericht door Leanne » 06-11-2012 13:35

Insteken, doorhalen, af laten glijden. Oh nee, da's breien :lol:
Haken is niet moeilijk, als je er even voor gaat zitten en je bent een beetje handig dan krijg je het vast en zeker zó onder de knie.

Klinkt lief!!! en leuk, gehaakte knuffeltjes.
Groetjes,
Leanne

Pruik
Berichten: 10
Lid geworden op: 09-12-2014 10:42

Bericht door Pruik » 09-12-2014 12:11

Ja knuffeltjes breien staat ook nog op mijn lijstje! Ik had vroeger een konijn dat mijn moeder voor me gebreid had (heb em nog steeds). Ik zie ook zo vaak van die heel leuke amigurumi-figuurtjes, dat ben ik nu ook aan het proberen.

Plaats reactie