Grietje's Eerste Stapjes

Hier kun je een eigen fotoalbum aanmaken voor fotos van je creaties.
Plaats reactie
Grietje
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-10-2012 14:05

Grietje's Eerste Stapjes

Bericht door Grietje » 21-10-2012 16:42

Hallo allemaal!

Ik heb sinds +/- 3 weken een naaimachine. Ik heb niet veel ervaring met naaien. Hoogstens naaide ik vroeger met moeders en oma wat poppen- en barbiekleertjes.

EERSTE TRY-OUT: Panterprint jurkje

Dit is mijn eerste probeerseltje, een jurkje van rode panterprint. Ik heb geen patroon gebruikt, ik heb voor het bovendeel een hemdje overgetrokken dat mij goed past. De rok is een perfecte cirkel. Sorry voor de rommel, ik heb niet veel ruimte. ^^

Afbeelding

STAP TWEE: Panterprint legging

Goede leggings met een kek printje zijn duur. Soms wel 25 euro. Ik dacht: dat kan ik ook! Ziehier resultaat. Hij is wel een beetje scheef boven, maar ik draag altijd een rokje of broekje boven mijn leggings, dus het zou niet zichtbaar moeten zijn. Wel een beetje jammer, ik had haast, ik wilde graag het resultaat zien. ;)

Wederom geen patroon gebruikt, ik heb de breedte van mijn benen op een aantal plekken opgemeten en ben hiermee aan de slag gegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 21-10-2012 17:11

leuk gedaan zeg! en ook zonder patronen kom je inderdaad een heel eind. Voor ingewikkelder dingen vind ik ze wel fijn maar simpele dingen kunnen prima zonder ^^

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 21-10-2012 17:47

heel leuk! heb je die leggings met de goede draadrichting meeknipt?
daar zou het ook aan kunnen liggen.

Plaats reactie