Sigunne's maaksels

Hier kun je een eigen fotoalbum aanmaken voor fotos van je creaties.
Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Sigunne's maaksels

Bericht door Sigunne » 28-06-2011 22:58

Ik zal hier al mijn projecten laten zien die ik maak. Ik heb niet overal foto's van denk ik, maar ik ga eens zoeken.

7-baans rok. Waarom 7? Omdat ik een hele lap stof had van flink wat meters en met 7 banen kreeg ik het patroon van de onderrand zo optimaal mogelijk en zo vaak mogelijk in de rok te zetten, ik wilde ook kunnen flamenco dansen in de rok. Dit was mijn eerste project in leren naaien, en kleding/kostuums maken. Eigenlijk ben ik er niet helemaal tevreden over, omdat de band gewoon niet goed is afgewerkt. Eigenlijk moet die er af, en dan moet ik hem fatsoenlijk er weer aan zetten, maar ja dat zijn van die werkjes die blijven liggen...
Afbeelding Afbeelding
bijbehorende fleece onderrok, uit een lap van 1,5 bij 1,5 meter, en alle stof opgebruikt! 8) hihi daar ben ik wel een beetje trots op..
Afbeelding Afbeelding

Eff een paar jaar terug, enige foto die ik zo snel kan vinden waar ik het kostuum aan heb. Met 3 vriendinnen waren we de 4 elementen, ik was lucht. Het truitje en korset zijn niet zelf gemaakt, al heb ik onlangs nieuwe baleinen in het korset gezet. In de vleugels zitten over de ribben plastic baleinen, en in het midden van de koker rok heb ik me uitgeleefd met kraaltjes en pailletten, maar dat viel in het hele kostuum als geheel eigenlijk niet zo op dus dat was wel jammer.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Voor een kort toneelstukje heb ik een 'nazghul' achtig kostuum gemaakt.
Afbeelding Afbeelding

Een simpele vlours de panne rok voor een personage 'koningin der angst en geheimen'
Afbeelding Afbeelding

truitje en heup band voor een larp:
Afbeelding Afbeelding

Groot deel van een eerder eff kostuum gerecycled, organza rok ketting en sluier nieuw toegevoegd.
Afbeelding

Vleugeltjes! :D
Afbeelding

Ik heb een hele serie vaandels gemaakt, en zelf zie ik heel goed aan de vaandels dat na de eerste 2 ik pas door had hoe ik dit het beste kon aanpakken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Als verjaardagscadeau een jurk voor een vriendin gemaakt., (een groot drama, ik maak nooit meer iets zonder persoonlijk de maat opgenomen te hebben! Dat had een andere vriendin gedaan) Ik paste lettelijk bij haar in de jurk toen ze kwam passen!
Afbeelding Afbeelding

Voor een vriend gemaakt: Wat een werk, ik had die witte blokken band duidelijk onderschat!
Afbeelding

Mijn eerste! (en tot nu toe enige) korset, rok, en onderrok, ow en een kousenband. 8)
Afbeelding

De rest staat denk ik op de andere pc en nog nergens makkelijk te linken online, dus er komt binnenkort nog wel eens een deel II

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 29-06-2011 09:36

mooie dingen heb je gemaakt! leuk die EFF costuums :D
corsetten wil ik ook nog weleens maken, maar daar durf ik nog niet aan te beginnen XD

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 29-06-2011 09:41

Ja! Jij maakt echt leuke dingen! Kijk er altijd vol bewondering naar!
En ook ik hoop ooit een corset te kunnen maken :-)

venusje
Berichten: 267
Lid geworden op: 27-06-2011 16:47

Bericht door venusje » 29-06-2011 09:41

jaa, heel mooi.

EN ook hetzelfde als Aisha, corset wil ik wel eens maken, maar het lijkt zo moeilijk om het echt goed te hebben :P

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 30-06-2011 08:38

Dankjewel wel allemaal. :D

Ik vond het maken van een korset eigenlijk niet extreem moeilijk. Ik vind ritsen en voeringen inzetten lastiger :oops: (er zat dan ook geen binnenvoering in het korset. Dus de canvas zat direct tegen mijn huid, niet optimaal comfortabel, maar niemand die dat ziet :lol: Voor mijn gevoel was het vooral heel erg veel werk. Temeer nog eens omdat ik een aantal aanpassingen moest doen aan het patroon. Ik zou dan ook nooit meer dat patroon willen gebruiken. Ik denk dat een goed patroon een gouden sleutel is tot een goed korset.

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 30-06-2011 08:48

Welk patroon had je gebruikt? Ik hou ook niet van ritsen inzetten, zoek ook vaak een alternatieve manier om te kunnen sluiten 8)

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 30-06-2011 09:23

Ik had het Bella Hendriks - Korset0411 patroon gebruikt. (www.bellahendriks.nl/Patronen.html halverwege de pagina) Een vriendin van mij had dat patroon liggen, maar het zat echt voor geen meter. Ik vond het bij haar zelf ook niet mooi zitten. Uiteraard heb ik een aantal aanpassingen gedaan aan het patroon, maar dat maakte dat het nog veel meer werk werd dan dat een korset al is.

Rusalka
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-06-2011 18:43

Bericht door Rusalka » 30-06-2011 09:32

Zo je hebt al veel kostuums gemaakt! Je hebt ook prachtige stofjes gebruikt, waar haal jij je stofjes meestal vandaan?

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 30-06-2011 09:39

Ik haal eigenlijk mijn meeste stoffen op de markt. Eerst zat er in Eindhoven een hele goede stoffenwinkel, Toetanel, maar die zijn gestopt wegens gezondheidsklachten en er was niemand die het aandurfde in deze tijd om de zaak over te nemen. Ik heb nog wel een aantal stoffen liggen die ik daar in de uitverkoop gehaald heb. 8) Stof voor een gala jurk, stof voor ene gewoon jurkje en nog een lapje wat ik gewoon erg mooi wond. En sof voor zijden kussenslopen, waar ik nog gen tijd voor gemaakt heb.

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 03-07-2011 15:49

Afbeelding

Mijn nieuw gemaakte vuur rok. :D

Plaats reactie