Carinkla's creaties

Hier kun je een eigen fotoalbum aanmaken voor fotos van je creaties.
Plaats reactie
carinkla
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-06-2011 15:46

Carinkla's creaties

Bericht door carinkla » 30-06-2011 16:18

Ik begin maar bij het begin...

mijn eerste creatie, een jurk..zeer eenvoudig model maar past heel goed bij me. Amerikaans patroon size 18
Afbeelding

tja toen ik ergens heen ging en dus een gewone jas moest dragen vondt ik het zonde. Toen maakte ik deze mantel niet zoals de meeste dragen (die hebben geen mouwen)ook amerikaans patroon size 18
Afbeelding

Ik gebruik uit principe nooit stof van meer dan 2,50 per meter. De mouwen van de mantel waren gordijnstof van een coupon..zeer handig omdat je de mouwen anders had moeten voeren maar nu door de 2 kanten die beide even mooi zijn (is geen achterkant) hoefde ik dat moeilijke karwei niet te doen.

Nu even verder speuren naar foto's.. Ik heb ze wel maar waar ze precies staan op de computer is een raadsel. Ik sla ze impulsief her en der op en heb er geen systeem voor...

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 30-06-2011 16:21

hihi dan zien we je creaties langzaam aan verschijnen :D

carinkla
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-06-2011 15:46

Bericht door carinkla » 30-06-2011 16:33

yep volgende patient ;)
even niet op letten.. ik doe nogal gek hier ;) 26 uur werk en 25 euro aan stof, lint, rits, haakjes etc.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 30-06-2011 16:51

Leuk!!
Ik heb ook nog geen fotoalbum opgestart, omdat ik moet zoeken naar foto's omdat ze overal staan :lol:

o, eh.. We want more!! (want ik weet dat dat er is :P )

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 30-06-2011 16:54

Ik vind het echt een heel erg mooie jurk zo met die overmouwen die je gevoerd hebt!

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 30-06-2011 21:15

dat ziet er mooi uit! voor dat je het niet zo leuk vind doe je het toch goed!

Rusalka
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-06-2011 18:43

Bericht door Rusalka » 04-07-2011 13:55

:lol: Hoe gekker hoe beter!
Die jurk in 26 uur? Dat is heel snel toch, of heb ik nou helemaal een verkeerd beeld?

carinkla
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-06-2011 15:46

Bericht door carinkla » 05-07-2011 12:16

Rusalka schreef::lol: Hoe gekker hoe beter!
Die jurk in 26 uur? Dat is heel snel toch, of heb ik nou helemaal een verkeerd beeld?
geen idee.. hij verliep wel redelijk soepel... maar dat is dus wel meer dan drie werkdagen ;)

carinkla
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-06-2011 15:46

Bericht door carinkla » 05-07-2011 12:20

owkee
de rok is de trouwjurk van mijn moeder. UIt eindjaren vijftig. HIj was helemaal verteerd maar de zeegroene onder rok was nog te redden. Ik maakte er een lijfje en een que op van een patroon in bijpassende stof. Beiden niet gevoerd. Over de hoepel van mijn trouwjurk(zat maar met enkele steken vast) ja hij is veel te kort en je ziet de hoepel maar omdat het snel snel moest en ik de rok nog zo origineelmogleijk wilde laten heb ik het zo gelaten.. nu zit er echter breed zwart kant onder aan de rok omdat ik deze met een zwartjasje ben gaan dragen..

AfbeeldingAfbeelding

mijn tovenaressen jurk.. mouwen zijn van degradee..in bepaald licht rood en bepaald licht blauw. Mellon amin had de stof van het lijf in wit.;)
AfbeeldingAfbeelding

carinkla
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-06-2011 15:46

Bericht door carinkla » 08-07-2011 14:23

aangezien ik her en der hele mooie fotos van creaties zie verschijnen kan ik ook niet achterblijven. Veel van mijn maaksels zijn geshoot dus hier even wat betere fotos dan eerst. Overigens de rode jurk is niet helemaal eigenmaaksel. Ik kocht ooit via ebay een buikdans costuum uit india.. was puur alleen al goedkoop wegens de hoeveelheid stof. Heb er diverse dingen aan en tussen gezet (lijfje was een knoop top die eigenlijk te klein was voor de buste) het lijfje is eigenlijk niet helemaal naar tevredenheid gelukt (iets te kort geen mooie overgang op rok) vandaar dat ik er altijd een siercorset op draag.

zoals al eerder getoond mijn bordaux, onderlaatst ook gefotografeerd in het muiderslot maar daar is het resultaat nog niet van binnen. Fotograaf: Megathon

Afbeelding

zeemeermin speciaal voor deze shoot gemaakt. fotograaf: Fokke de Boer
Afbeelding

mijn paarse.. (waar ik nu binnenkort de evil variant van af hoop te hebben) zeer populair bij fotografen (ook al zeg ik dat hij eerder is gefotografeerd vragen ze er toch om)
links fotograaf: Fotomaz, rechts fotograaf Sybarite en make-up en haar Marja Wagner
AfbeeldingAfbeelding

en deze vind ik persoonlijk heel leuk.. fotografe: Petra Dippel (hier beter bekend als starbirdfashion) heb ook nog een leuke met haar dochter maar die plaats ik niet zonder toestemming ;)

Afbeelding

het ex buikdans kostuum links fotograaf: JeCeH, rechts vintage fotograaf Edwin van Bokhoven
AfbeeldingAfbeelding

En door fotograaf: Synart (ik ben 1 van zijn vaste modellen) lente (lente begon overigens gemaakt voor een shoot als bosnimf) winter
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie