Meri's projecten

Plaats reactie
Meri
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-02-2013 09:30

Meri's projecten

Bericht door Meri » 28-02-2013 11:25

Ook besloten om een dagboekje te gaan maken :D
Gezien ik nog maar een beginner ben heb ik nog niet zo heel erg veel gemaakt,
en wat ik gemaakt heb is meestal ook nog op een stuntelige manier ineen gezet.
Maar ik verbeter telkens weer een klein beetje!
Dus hopelijk kan ik binnekort de outfit van mn leven naaien.
Mijn doel is om over 3 jaar zo goed te zijn dat ik mee kan doen aan een wedstrijd.

Anyway hier een paar foto's van mijn Evergreen project:
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9488_n.jpg
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8602_n.jpg

Dit is hoe het er uit hoort te zien:
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb2 ... rgreen.png

Deze wil ik verbeteren.
Evergreen was wsl beter geweest met een corset basis.
De afwerking laat ook te wensen over helaas.
Het is gewoon vreemd wat ik er allemaal ingestopt heb XD
Kippengaas in de vleugels... Het rokje faalde ook echt enorm...
Dus ik ben bang dat ik de hele outfit moet gaan opnieuw maken...
Dat is echt enorm veel werk...

Ik heb ondertussen al een paar nieuwe ideeën om het te verbeteren,
maar nog niet genoeg eigenlijk, dus tips zijn welkom!
Ik heb tot eind mei om deze opnieuw te maken.
Wat voor patroon zou het beste voor dit rokje zijn, want het is niet bepaald een plooirokje of zo...
Mss starten van een circle skirt en er dan plooien inmaken of zo...
En wat voor corset achtig patroon zou het beste werken?
Of mss helemaal geen corset patroon...
En wat voor sluiting moet ik op de rug gebruiken?
Er zit sowieso een bh in verwerkt ook...

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 02-03-2013 13:05

het is een leuk jurkje om te maken!

het rokje is inderdaad geen plooirokje, maar ik denk dat je de lijntjes als een naad moet zien.
ik heb het idee dat je een rokje hebt gemaakt en daarna de punten eruit hebt geknipt.
je kunt beter een deel maken wat al een punt heeft, als je dan die punt afwerkt met baisband en het daarna in elkaar naait ziet het er al mooier uit.
ik denk dat je 10 van die delen nodig hebt voor een rokje.
je hoeft het maar 1 keer te tekenen en daarna 10 keer uit te knippen.

het topje ziet er niet uit als een corset, misschien is het wel mooi om er een corset onder te dragen.
dan zou ik het denk ik wel wat extra verstevigen met vlisaline, dit plak je op de stof door middel van een strijkbout.

de vleugels kun je ook verstevigen met vlisaline.
je kunt vlisaline kopen in verschillende stevigheden, als je een van de stijvere voor de vleugels koopt kom je denk ik al een heel eind.

ik heb nooit vleugels gemaakt, maar ik denk dat er anderen op dit forum zijn die het wel hebben gedaan, dus misschien dat je van hun meer advies kan krijgen.

overigens vind ik stofkeuze ook wel belangrijk met dit soort dingen, het kan echt een grote invloed hebben wat voor soort stof je gebruikt

al met al is het goed dat je het al eens gemaakt hebt, een project is nooit gefaald want je leert al heel veel over hoe je het beste te werk kan gaan als je het eventueel nog eens wilt maken :)
.

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 03-03-2013 02:51

Het lastige van de vleugels is dat je niet wil dat ze langs je af hangen, want dan zou je klaar zijn met verstevigen. Nu moet je er metaal of balijen in zetten om de juiste vorm te krijgen. Wat ik zou proberen is plastic balijen, en dan voorzichtig een fhon er op. Eerst een stukje om te proberen, kijken of het plastic niet smelt, en dan kijken of je het in een bepaalde kromming gebogen krijgt als het plastic warm is en dan zo vast houden tot het afgekoeld is.

De top inderdaad een goed corset er onder dragen helpt. En de top maken op je corset maten. Dus je maat op nemen als je het corset aan hebt, want met een corset zijn je maten anders dan zonder. En ik zou nog steeds balijnen in de top zetten, gewoon om hem netjes overeind te houden te zorgen dat hij mooi glad over je corset blijft zitten en iet gaat inzakken of bobbelen. Dit hoeven gene metalen balijnen te zijn, plastic is prima als je er een echt corset onder draagt. Dan hoef je er ook gene bh meer in te verwerken, en je voorkomt door dat je er een corset onder draagt het 'afgezakte' uiterlijk waar je huidige kostuum naar neigt. Als sluiting zou ik er dan een blinde rits in zetten, dat is een fluitje van een cent als je een blinde rits voetje voor je machine hebt.

Voor het rokje zou ik zo als Aisha al zegt, een vlieger vorm knippen, en dan de smalle punt van de vlieger er uit knippen, dat wordt de bovenkant van je rokje. De smalle kant van de vliegers vormen dan de punten.

Maar voor een eerste project vind ik dat je kostuum er best oke uit ziet. ^_^

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 03-03-2013 11:06

zou jij dan ook vlisaline in de vleugels plakken Sigunne? of denk je dat de baleinen dan genoeg zijn?

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 03-03-2013 23:48

Het kan in ieder geval geen kwaad om vlisaline in de vleugels te plakken. Alleen heb je dan best wat nodig, en ik denk dat je met balijen er wel komt. Dan zou ik wel tunneltjes stikken om ze door heen te gelijden. Dat ga je wel zien, die naad van de tunnel. Maar ik denk dat ik dat voor lief zou nemen. Als je dat heel erg mocht storen, dan kun je altijd er voor kiezen om er een 'interfacing' in te zetten, en daar linten op te zetten en op die manier tunnels te creëren. Daar over heen dan de stof die je voor de buiten kant van de vleugels wil gebruiken.

En testen of het hitte verhaal werkt, want dat is meer een gok als iets anders maar ik geloof wel in het idee.

Meri
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-02-2013 09:30

Bericht door Meri » 04-03-2013 12:05

Wow
Dat klinkt allemaal heel erg goed :D
Van sommige stukken denk ik wel dat ze wat meer research nodig hebben :P
Vlisaline klinkt idd heel erg goed. al heb ik geen idee hoe het er uit ziet :oops:

Het rokje kan ik wel gewoon gaan maken nu^^
Dit gaat sowieso veel minder geklooi worden dan de laatste keer lol
Ik neem aan dat ik die ook het beste met een rits doe...
Biasband moet gemakkelijk te vinden zijn bij de naaiwinkel

Tijdens verhuizen ben ik al mn voetjes kwijt geraakt :(
Het enige voetje wat ik nog heb is het zigzag voetje...
Dus ik heb net een ritsvoetje, knoopsgatvoetje en recht stikvoetje bijbesteld.
Daar kom ik vast wel weer een eind mee op weg :)

Dan de balijnen...
Ik denk niet dat ze die zomaar bij de naaiwinkel verkopen >.>
Maar ik heb sowieso al een idee voor een nieuw patroon voor het topje
En idd, balijnen zouden perfect zijn er voor! :D
Welke zijn het beste als ik een semi corset met balijnen en ritssluiting maak?
Het idee klinkt in ieder geval alsof het zou werken,
maar wat ik denk en de realiteit verschilt vaak heb ik gemerkt haha.
Welke stof kan ik beste gebruiken? En ook nog een specifieke voeringsstof?

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 04-03-2013 22:13

vlisaline weten ze wel bij de naaiwinkel, als je er gewoon naar vraagt dan zullen ze het je laten zien. er zijn verschillende soorten, maar als je verteld waar het voor is dan denk ik dat ze wel weten welke je nodig hebt.
meestal komt het in zwart of wit.

plastic baleinen zijn meestal wel bij een naaiwinkel te vinden.
ijzeren ook, maar voor een corset heb je speciale baleinen nodig.
als ik jou was zou ik doen wat Sigunne zegt, een corset eronder en het topje verstevigen met plastic baleinen.
de baleinen zorgen er dan voor dat het mooi valt.
het helpt vaak om een proefmodel te maken.

voor de stof moet je zelf eigenlijk even naar de winkel gaan en gaan voelen, en het even voor je houden om te zien hoe het valt.
ik zou persoonlijk gaan voor katoen denk ik.
voeren gewoon goedkope voeringstof, als je het het rokje wilt voeren moet dat wel voor je het baisband erop zet.

verhuizen..ja dan raak je veel kwijt, dat heb ik helaas zelf ook gemerkt.

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 05-03-2013 03:33

Als je er geen ander corset onder gaat dragen zou ik zeker weten geen plastic balijnen gebruiken. Die blijven niet mooi. Waar metalen balijnen jou lichaam vormen, vormt jou lichaam plastic balijnen. Dus ze gaan heel erg bobbelen, en dan wordt het echt heel erg lelijk. Ik denk dat om het echt mooi te laten zijn, dat je dan een een corset onder moet dragen. Omdat als je in d top zelf balijnen gat stoppen je dit eigenlijk onzichtbaar wil doen, en zonder veter sluiting, omdat die ook niet in het origineel zit. En een rits in het rokje lijkt me een prima plan.

voor vlisaline, even google images doen. Dan krijg je wel een goed beeld. Het bestaat in verschillende diktes, hoe dikker hoe steviger.

Maritana
Berichten: 11
Lid geworden op: 01-03-2013 15:03

Bericht door Maritana » 06-03-2013 10:52

Leuk jullie ervaringen zo te lezen :lol:

Plaats reactie