Mellon Amin's dagboek

Plaats reactie
Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 02-02-2013 19:01

Ik ben ook erg benieuwt naar je jurk. Maar ja ik weet hoe dat gaat ik moet zelf ook nog foto's maken van dingen die ik gemaakt heb.

Wat voor iets ben je aan het maken voor onder de malienkolder? Is het gewaterd? zo niet zou ik daar wel echt over nadenken, tenminste als de malien kolder ook gebruikt gaat worden om in te vechten (met wat voor een wapens ook) Meestal dragen mensen onder een maliënkolder een gambizon, om zo de druk en de klappen van eventuele zwaarden te verlichten. http://scrama.free.fr/costume/pages/gambison.htm de pagina is in het frans maar met google translate prima te lezen. Ik vond vooral het schematiche plaatje erg handig.

Wel echt stoer dat je zelf een malienkolder gemaakt hebt zeg! Ook daar wil ik wel een foto van zien! ;-)

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 02-02-2013 19:07

hobbit outfits, dat is leuk :D

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 02-02-2013 21:35

Sigunne, ik denk niet dat hij hem gaat gebruiken om in te vechten. Ik maak een tuniek van een soort wolachtige/viltachtige stof. Die had ik nog liggen. Hij wil namelijk graag een tuniek zoals in zijn boek over vikingen staat :D
Hij heeft inmiddels ook een vikingen helm aangeschaft. Zo blij als een kind was hij ermee :lol:
Als alles af is mag ik een foto maken :wink:
Ik zocht een tijd terug trouwens wel informatie voor een gambeson, dus bedankt voor de link!!

Plaats reactie