Sigunne's ideeën

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 06-11-2011 22:50

Ik hoop dat het mooi wordt ergens vrees ik een beetje voor een pyjama gevoel. Dat door de strepen het geheel van de jurk te veel op een pyjama-achtig geheel gaat lijken. :oops:

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 16-11-2011 10:20

Ondertussen dus de baleinen binnen, maar nog geen tijd gehad om verder te gaan met het corset. Ook heb ik het patroon voor de En fourreau robe à l'anglaise met de post ontvangen. En heb ik de basis rok af.

Het corset wordt nog een beetje een uitdaging, ik ben namelijk 6 kilo afgevallen, en uiteraard zijn mijn maten veranderd. Ik moet het in de rug in nemen en ook in het voorpand. Dat worden dan 4 extra naden. Jammer maar helaas. Wellicht dat ik het ooit nog eens opnieuw maak in een kleinere maat, maar voorlopig niet.

Ik heb de trailer van de nieuwe Nederlandse film nova zemla gezien, en ik blijf maar staren naar het meisje in het corset. Oh ik kom er net achter dat het doutsen Kroes is, en het corset in de trailer helemaal niet zo goed te zien is. Mja, het zal er wel aan liggen dat ik de trailer een paar keer in de bios gezien heb, dan is alles beter te zien omdat het groter is. Ik vind ik ieder geval het corset wat ze aan heeft echt heel erg mooi!

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 24-11-2011 10:54

Ik heb mijn jurk nog lang niet klaar maar ik weet al wel wat ik hier na wil gaan maken, een jurk om de zwart wit gestreepte jurk mee te kunnen afwisselen. Daar voor wil ik graag een patroon aanschaffen, maar dat is out of print... en om er nu $60 voor te betalen vind ik ook wel weer enigszins belachelijk... Butterick 3012 hij staat wel op ebay voor minder, maar uiteraard alleen in super kleine maatjes...

Heeft niet toevallig iemand van jullie dit patroon liggen waar ik het van zou kunnen lenen dan wel overnemen?? Haha het zal wel niet zeker.

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 24-11-2011 22:09

hij is heel mooi! ik heb hem helaas niet liggen maar heb wel een exemplaar gevonden voor 14 dollar.
heb alleen geen idee hoe die site verder werkt, maar hier is de link:

http://www.kaboodle.com/reviews/butteri ... tern-12-16

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 28-11-2011 08:32

Ik had een paar dagen online gezicht en het goedkoopste waar ik op uit kwam was 24 dollar dus dat heb ik gedaan. Jammer want dit scheelt nog al, maar ik was echt heel erg bang dat ik hem anders alleen voor 60 dollar zou kunnen krijgen. Toch bedankt dat je voor me gezicht hebt!

Gisteren heel de dag met mijn project bezig geweest, en de conclusie is dat ik het korset toch gewoon over nieuw ga maken, van af het begin en een maar kleiner. Ik had hem ingenomen, en hij was daar mee inderdaad een heel stuk smaller, maar hij ging snijden in de rug bij het arm gat. Dus dat ook weer aan passen ,aanpassingen over nemen op de andere lagen van het corset en gedoe met balijen die door dat deel heen lopen was het me niet waard. Ik heb zeker nog voldoende stof over dus ik ga gewoon opnieuw beginnen, dat lijkt de weg van de minste weerstand. In ieder geval heb ik er veel van geleerd zullen we maar zeggen. Er zijn zeker dingen die ik nu anders zou doen dan de eerste keer dat ik aan dit corset begon.

Verder heb ik gisteren de stof geknipt voor de zakken die in dan wel onder de pannieers komen, en ik heb van zwart kant een soort arm warmers gemaakt. Die had ik op etsy gezien, en daar vroegen ze er echt te veel geld voor. volgens mij wel 30 dollar, terwijl ik nu een stuk elastisch kant gekocht heb voor 6 of 7 euro, en dan ben ik ook klaar. :D

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 28-11-2011 08:42

tsss, ik was net even die link gevolgd die je neer had gezet, en ik herinnerm e inderdaad dat ik die ook gevonden had, en er staat bij dat hij 14 is, maar als je op de link klikt,
Butterick 3012 History Victorian Gown Costume Pattern 12-16 $14.00 available at betsyvintage.com
dan kom je uit op de site die zegt
Butterick 3012 History Victorian Gown Costume Pattern 12-16 $59.00
lekker dus.

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 28-11-2011 10:45

als je voldoende stof hebt is overnieuw beginnen soms inderdaad de beste weg! en, je hebt al veel geleerd van het andere corset dus het gaat nu ongetwijveld beter!

wat vreemd zeg van dat patroon. vind het wel een stelletje afzetters :oops:

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 12-12-2011 12:44

Ondertussen met de mockup van versie 2 bezig. Het word als het goed gaat meteen de binnenvoering van het corset. Dus ik wil meteen alle lijnen aantekenen, waar de tunnels moeten komen en dat soort dingen. Wat een werk is dat. Maar goed daar ben ik nu mee klaar. Hopelijk kan ik hem vanmiddag zigzagen, en dan de panelen aan elkaar zetten. om te kunnen passen en te kijken hoe het uit komt te zien.

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 12-12-2011 22:53

Ik heb de voering in elkaar gezet zo dat ik kon passen. Maar ik ben er nog niet helemaal over uit, tussen de schouders overlappen de beide zijden ongeveer een c, maar niet over de plekken waar de baleinen zitten volgens mijn vriend. Maar ja als hij nu al overlapt, zonder aansnoeren of wat dan ook, dan vraag ik me af hoe dat dan straks gaat, als er wel baleinen in zitten. :?

Morgen zie ik een vriendin die ook regelmatig kostuums maakt, en laat ik haar er eens naar kijken als ik de proef versie pas. eens zien wat zij er van denkt. Ik zou er foto's van maken om jullie te vragen, maar dat gaat nog al moeilijk omdat ik het niet bepaald dicht kan spelden of op een andere manier dicht kan maken om dat de gaatjes om te kunnen rijgen er uiteraard nog niet in zitten, en die wil ik er ook nog niet in maken en in rijgen omdat dan de stof enorm vervormt omdat er nog geen baleinen in zitten en omdat ik bang ben dat de stof dan uit scheurt.

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 14-12-2011 09:46

ik hoop dat je vriendin je ermee kan helpen!
anders kun je het altijd nog hier vragen :)

Plaats reactie