Sigunne's ideeën

Plaats reactie
Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Sigunne's ideeën

Bericht door Sigunne » 30-06-2011 13:03

Ik ga ook maar eens bij houden wat ik allemaal nog heb liggen aan stofjes en wat ik van plan ben er mee te doen.

Als eerste, een vurige rok, moet af zijn morgen. Ga ik zo eens mee aan de slag, stofjes al gekocht. Ik ga letterlijk met vuur spelen hier voor. De randen van de stof ga ik afbranden in de plaats van omzomen en zigzaggen. het effect dat je dan krijgt is als deze rok: http://imageshack.us/f/541/img0811j.jpg/ Spannend altijd toch wel.

- een twee tal mappen voor mijn pedicure instrumenten. die zitten nu in een washand, en dat vind ik toch niet zo geniaal, stofje moet ik nog halen waarschijnlijk ongebleekt linnen of zo.

- satijnen kussenslopen om op te slapen, dit ter bescherming van mijn haren.

- Paars jurkje, naar een patroon van een tuniek die ik ooit gekocht heb, prinsessen naden, en dan op de naden een godet (driehoek) inzetten en dan op de naden daar weer van nog ene godet in zetten. Achter langer dan voor is het idee. Moet klaar zijn op ik geloof zo uit mijn hoofd 24 augustus voor een bruiloft.

-Turquoise gala jurk, volgens Vogue - V1075 zonder sleep want dan kun je niet dansen. Voor de contrast stof heb ik een zwarte gaas stof die met turquoise blauwe bloemen is geborduurd (en glittertjes en palletjes!!!) Het gala waar ik deze jurk ga dragen is pas op25 november 2012, dus dit is een project waar ik geen haast mee heb.

-Waarschijnlijk het jasje Truly Victorian - TV405,
met de rok Truly Victorian - TV202
en daarover heen Truly Victorian - TV362 als overskirt en bussle.

verder heb ik nog een hele stapel patronen liggen die ik ooit nog wel eens wil maken, maar nog geen stoffen voor heb en ook nog niet bedacht heb wanneer ik ze dan wil dragen.

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 30-06-2011 13:43

Leuke projecten!
Dat afbranden lijkt me ook spannend. Geeft denk ik wel een gaaf resultaat!
Die truly victorian patronen staan ook op mijn verlanglijstje (niet specifiek die van jou) Ik vind dat zulke mooie patronen!
Die bustle en rok zien er super uit!

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 30-06-2011 13:54

De rok en bustle heb ik al wel eens gemaakt, maar nog geen goede foto van. Dus dat moet ik eigenlijk nog maar eens regelen ergens een keer...

venusje
Berichten: 267
Lid geworden op: 27-06-2011 16:47

Bericht door venusje » 30-06-2011 14:48

Leuke vooruitzichten :)

Ik koop enkel een patroon als ik weet wat ik wil ^^
Ik koop er nooit zomaar :P (tot nog toe toch niet :lol: )

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 30-06-2011 16:57

leuke ideeen! dat van die rok ziet er mooi uit, maar misschien wel een teiltje water ernaast? :P
ben benieuwd naar hoe die eruit komt te zien!

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Re: Sigunne's ideeën

Bericht door Sigunne » 01-07-2011 11:37

Sigunne schreef:Als eerste, een vurige rok, moet af zijn morgen. Ga ik zo eens mee aan de slag, stofjes al gekocht. Ik ga letterlijk met vuur spelen hier voor. De randen van de stof ga ik afbranden in de plaats van omzomen en zigzaggen. het effect dat je dan krijgt is als deze rok: http://imageshack.us/f/541/img0811j.jpg/ Spannend altijd toch wel.
Ik heb eigenlijk de eerste laag van mijn vuur rok af, en ik was van plan om met meerdere kleuren stof te werken, die heb ik nog liggen om de rok zo meer volheid ten nuance te geven, maar hij is nu al best vol, en het idee achter de rok is vurig verlangen, en dan vind ik een rok die zo wijd staat dat het een hoepel rok onder zou kunnen niet helemaal bij. Maar andere kleurtjes is dan wel weer erg leuk.. twijfel twijfel... Maar niet te lang want ik moet straks weg, en dan zou ik alleen vannacht nog hebben om er aan te werken. Ik ben momenteel de batterijen van mijn foto toestel aan het opladen, als die opgeladen zijn ga ik wel een foto maken zo dat jullie mijn werk ook kunnen zien :D

Edit:
Ik ga wel andere stofjes nog gebruiken. Maat ik denk dat ik daar door wat hogere splitten moet maken in de rok die ik nu heb, dan komen die andere kleuren daar tussen door. En dan hoop ik maar dat het niet te veel op een lange ballet tutu gaat lijken. En als dat wel zo is, dan moet ik er duidelijk meer splitten in maken :D

carinkla
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-06-2011 15:46

Bericht door carinkla » 01-07-2011 12:42

wow spannend. Ik ben heel benieuwd...

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 01-07-2011 12:52

Jaja het wordt een heel spannende rok, :lol: Waar maar heel erg weinig naaimachine aan te pas gaat komen.

carinkla
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-06-2011 15:46

Bericht door carinkla » 01-07-2011 13:55

dat klinkt goed want de naaimachine is datgene waar ik het meeste hekel aan heb ;)

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 01-07-2011 14:14

hahaha! met synthetische stoffen werkt afbranden echt heel goed over het algemeen, oke nog nooit geprobeerd met velours, dat lijkt me wat minder. Maar bij taftea of bij organza of iets in die richting gaat het echt heel goed. Je moet natuurlijk wel opletten bij wat je aan het doen bent, je bent wel met vuur bezig! En het stinkt dus een raam open na dien is handig. Niet tijdens want dan kan het gaan waaien en als je een strakke rand wil maken, dan is dat onmogelijk als het waait. Dan heb je meer kans dat de vlam de stof in slaat, en als je voor een rommelig effect gaat dan is dat geen probleem, (zo als de heks van het moeras in pirates of the caribbean of iets anders leuks wat je bedacht hebt)

Als je het wil gaan proberen eerst een proef stukje doen. Het is een kwestie van de stof met beide handen vast houden en de rans van de stof kort langs een kaars laten gaan. Hij hoeft vaak niet eens echt in het vuur gehouden worden door de hitte smelt te stof al. Als je de stof wil door schuiven zou ik een paar tellen wachten anders is de kans groot dat je de stof vast pakt waar je hem net gesmolten hebt, en dat is warm, je pakt dan namelijk gesmolten plastic vast. Dus kijk wel goed uit. En een teiltje water er naast kan nooit kwaad. :wink:

Plaats reactie