Sigunne's ideeën

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 19-10-2011 14:34

Whiiiee ik heb mijn zwart wit gestreepte stof voor de sleepy hollow jurk binnen! Nu de baleinen voor het korset nog... Ik had hoop die dinsdag al te hebben, maar helaas, nu wordt het waarschijnlijk volgende week dinsdag, gezien ze van over zee komen, en pakketjes van uit Amerika altijd op dinsdag komen hier. Maar toch moet eerst het korset af zijn voor dat ik met de jas en het lijfje kan beginnen.

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 19-10-2011 17:33

Wat tof! Dat gaat vast heel mooi worden!

miranda25
Berichten: 193
Lid geworden op: 10-10-2011 17:50

Bericht door miranda25 » 20-10-2011 06:37

mooi gemaakt

Milk-berry
Berichten: 120
Lid geworden op: 17-07-2011 11:07

Bericht door Milk-berry » 26-10-2011 21:27

Phoe dat gaat nog een heel knutselwerk worden. Knap hoor dat je er aan begint.

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 31-10-2011 08:05

Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Ik ben dus bezig met het maken van die jurk en het bijhorende korset. Gisteren alle panelen aan elkaar gezet hout ik het voor , zo als het ongeveer zou moeten komen te zitten, en uiteraard, is hij te groot. Dat had ik kunnen weten omdat ik de afgelopen weken 4 kilo afgevallen ben. Dat is erg fijn en was ook wel nodig, maar ja, pffff, nu eens gaan nadenken hoe ik dat kan oplossen.... Ik denk dat ik het de rug panden iets kan in nemen en ook het voor pand. Maar als ik het voor pan in neem dan moet ik de dwarse baleinen korter gaan maken. Dat is een beetje jammer en zonde omdat de baleinen op maat voor dit korset deze kant op komen. Ik hoop dat ik ze dinsdag binnen heb.

De panniers zijn klaar, ze lijken allen scheef te zitten als ik ze om heb, en ik het ook niet alles precies gemeten, maar ik denk dat het uiteindelijk niet heel veel uit maakt als ik de rok er over heen draag. Dus daar ga ik me nu niet druk over maken.

Vanmiddag naar de stad om nieuw lint te halen. Ik had lint gehaald en ik dacht dat ik genoeg had, maar dat is duidelijk niet het geval. Ik heb nog zeker 3 meter nodig en eigenlijk 5, als ik zo als ik van plan was ook de binnenzijde van het korset met het band wil verstevigen. Dus 5 meter wordt het dan.

Ik hoop vanmiddag de bumroll in elkaar te kunnen zetten. Ik was van plan om al vulling resten organza te gebruiken. Ik heb van mijn issis wings nog redelijk wat over en ook van eerdere projecten.

Als die af is kan ik met de rok gaan beginnen. Mocht ik later nog tijd hebben wil ik voor dit kostuum ook nog wle een onder rok maken, en ook nog wel bloomers, en een chemise, maar dat ik allemaal toekomst muziek. Want door dat de baleinen er nog niet zijn, ik had verwacht ze 2 of 3 weken terug al te hebben, gaat het kostuum zoizo niet af zijn voor ik het de eerste keer eigelijk nodig heb, namelijk aanstaande zaterdag. Ik hoop dan maar dat ik het klaar krijg om voor de eerste zaterdag in december. Dan heb ik het kostuum weer nodig.

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 31-10-2011 08:16

normaal zou ik zeggen dat te groot nooit heel erg is, maar als je die baleinen op maat hebt besteld word het opeens wel heel vervelend.
ik hoop dat je een goede oplossing kan vinden!

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 31-10-2011 08:26

Het komt ook wel weer goed, (hoop ik) het gaat alleen extra tijd kosten zo.

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 03-11-2011 10:11

Ondertussen bericht over de baleinen! ik mag ze bij het postkantoor op halen, mits ik 22 euro extra betaal... heel fijn zo de douane. Maar ja het was natuurlijk ook een ongewoon pakketje, niet heel groot, langwerpig weegt een halve kilo en piept als een gek als het door de metaal scanner gaat denk ik zo. Maar goed ik kan ze nu gaan ophalen!

De bum roll is klaar, en de panniers dus ook. Zo meteen ga ik ze even aantrekken en dan een rok er over heen gooien om te kijken hoe het valt. Is een rok die ik voor een eerder kostuum ooit gemaakt had, hij is gemaakt om een bussle onder te dragen maar dan moet een bumroll en pannier ook maar kunnen ook al is het niet optimaal. Waarschijnlijk ge ik de rok als onder rok gebruiken voor de gestreepte jurk.

Oh en ik heb een patroon gevonden voor de en fourreau robe à l'anglaise!!!! Hoera dan hoef ik dat niet helemaal zelf uit te zoeken en te bedenken! Dat gaat me veel tijd en frustraties schelen. Het is uiteraard niet precies wat ik wil, want ik wil versie a en b van het patroon combineren maar dat moet vast te doen zijn. Ook wil ik de voorkant van het lijfje anders dan in het patroon maar ook daar zie ik voor als nog geen probleem. het gaat om dit patroon http://www.jpryan.com/details/anglaise.html wel wat duurder dan naaipatroonen.nl,. maar goed daar hebben ze hier geen patroon voor en ik vind een patroon toch wel heel erg fijn. Dus dat komt nu mijn kant op. ^_^

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 03-11-2011 10:22

oef, ja die douanekosten kunnen echt hoog oplopen.
eigenlijk tot belachelijke bedragen (ik heb ooit een shirt besteld voor 20 euro en daar moest ik 20 euro douanekosten over betalen :shock: heb geklaagd en mijn geld teruggekregen)

die robe à l'anglaise ziet er zo mooi uit! zoiets wil ik toch ook graag nog eens maken hoor!

venusje
Berichten: 267
Lid geworden op: 27-06-2011 16:47

Bericht door venusje » 03-11-2011 13:39

douane is echt wel balen...
Maar ik dacht dat douanekosten maar een bepaald percentage van je bedrag kon zijn??

En leuk patroon ^^

Plaats reactie