Sigunne's ideeën

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 14-12-2011 17:02

Ze kon me helpen gelukkig, het probleem zat in mijn korte rug. Daardoor dat de taille eigenlijk niet goed en dus de hele rug niet. De oplossing bestaat momenteel uit de schouder banden inkorten en de oksel iets uit hollen. Mooi met krijg en spelden aan gegeven, hopelijk kan ik vrijdag nog even wat aan mijn korset doen. ^_^

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 16-12-2011 10:50

dat is goed om te weten! dan kun je tenminste weer even verder :)

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 25-12-2011 14:10

De laatste tijd best druk gehad en niet meer aan mijn kostuum gewerkt, woensdag ga ik weer verder. Dan kan ik de voering goed aanpassen en hiopelijk de andere lagen van het corset maken en stikken, maar ja dat is stiekun echt erg veel werk dus dat zal wel niet gewoon klaar zijn aan het eind van de dag zo als ik dat graag zou willen...

En als het goed is heb ik dan vriendinnen in de buut die me kunnen helpen als ik er even niet uit kom. Dat is echt zo handig!

Ik heb ondertussen de panniers, de bumroll en de zakken voor oonder de gestreepte rok klaar en het ziet er ook oke uit. Al moet ik de rok wellicht toch nog iets korter maken. Ook had ik van zwart elastich kant een soort arm-warmers gemaakt die ook wel goed gelukt waren zo zonder echt patroon. Er staat een foto van ergens hier op het forum maar ik zal hier ook ene link er naar toe zetten.

edit:
Afbeelding

Ik heb een duidekijkere foto, maar daar kan ik van af mijn schoonouders waar ik nu ben niet aan.

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 29-12-2011 20:13

Mooie foto van jullie!

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 11-04-2012 01:31

http://themerrydressmaker.blogspot.com/ ... akers.html echt een geweldige tutorial die ik zeker wil onthouden voor als ik eindelijk ooit een toe kom aan mijn eigen en fourreau rug. Ondanks dat ik daar wel een patroon voor heb liggen ziet deze methode er zo bijna makkelijk uit!

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 11-04-2012 09:25

dat ziet er echt makkelijk uit op die manier!! ik vind het effect ook erg mooi.

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 24-09-2012 01:50

Mijn corset is nog altijd niet af, er moet nog het een en ander aan hand werk gebeuren, het binas band vast zetten...

Ondertussen ben ik bezig voor halloween, ik ben een kostuum voor iemand aan het maken die een devil in disguise moet zijn, en daarnaast mijn enige kostuum, een project wat ik waarschijnlijk onderschat, een Bata de cola. Dit is een flamenco rok met sleep. Het lastige hier aan is dat ondanks het heen en weer schoppen van de cola, de sleep,deze niet mag omflippen. Het probleem hier is dat er geen patronen voor in de handel zijn. Er is er wel geteld 1, en die is te kort en er zijn meer issus mee. Dus die heb ik maar niet aangeschaft. Ja oke bij naai ateliers die deze dingen maken en verkopen voor een begin prijs van €300,- En op andere plaatsen zijn ze gewoon niet te koop. Dit komt door dat de lengte van de sleep erg belangrijk is, deze is namelijk afhankelijk van de lengte van de danser. Dus ik heb het wereld wijde web geraadpleegd, en was notities van een aantal dames gelezen die zich hier aan gewaagd hebben, en ben zelf nu aan het puzzelen geslagen. Voorals nog is mijn mening dat het maken niet zo moeilijk is maar vooral veel werk. en als het lukt heb ik €13,- aan stof uitgegeven, en heb ik en bata de cola.

De basis vorm is er, ik moet hem nog voeren (dit doe ik maar tot op de knie) en ik ben nu bezig met het verstevigen van de zoom waar ik niet helemaal goed over na gedacht had, dus dat is een beetje klungelen nu.

Ik wil er woensdag in dansen, dan moet de rok zo ver zijn dat alleen de roezels er nog aan moeten. Maar die zijn dan ook erg veel werk.

gebruikte bronnen:
www.dance.net/topic/5945393/1/Flamenco/ ... replies=20
www.flamencodressmaking.com/category/bata-de-cola/

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 25-09-2012 09:38

dat ziet er heel moeilijk uit, om te maken maar ook om in te dansen.
ik hoop dat je de zoom nog goed krijgt!

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 26-10-2012 20:44

Zo! toch maar eens de laatste hand gelegd aan mijn Bata de Cola, foto's volgen nog ^_^

Vandaag en vannacht bezig geweest met de roezels. Wat een werk zeg, en dan heb ik er nog geen rol zoomen of binas band aangezet. (gewoon een kleine zig zag steek als zoom.

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 17-07-2013 11:58

Ik zie dat ik hier al even niet meer geweest was, hoog tijd voor een update!

Zojuist heb ik me aangemeld voor de vak opleiding tot coupeuse. Ik heb er echt heel erg veel zin in en ben er helemaal stuiterig over ^_^

Ik heb momentele een aantal projecten lopen, ik wil een gilet maken voor een vriend, dat ligt al even dus dat moet binnekort echt een keertje. En ik ben bezig met een ander corset. Alleen heb ik een probleem met het knippen van de balijnen, dat wil niet echt lukken met een tang, in de gamma achtige winkel vertelden ze me dat ik ene haagse slijptol of een dremel nodig zou hebben... Lijkt me een beetje overrated

Voor castle fest wil ik vooral een hoofdtooi maken. Dat trekt aandacht van fotograven en het is gewoon heel erg gaaf ^_^ Ik wil graag fazanten veren gebruiken en ik heb nu ene plaatsje gevonden waar ze betaalbaar zijn ^_^

Plaats reactie