Sigunne's ideeën

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 17-07-2011 00:32

Ik kreeg een mailtje terug, ze hebben de stof in een 2,5 cm streep en in een 5 cm streep. Nu nog uitzoeken hoe veel meter ik nodig heb... Dat vind ik echt moeilijk vooral omdat ik het patroon zelf wil gaan tekenen, tenminste voor een groot deel. Daar bij komt dat ik eigenlijk de stof ook duur vind, 10,- per meter. Maart ik heb hem echt nog nooit in een niet tricot of shiny shiny carnaval-achtige manier gezien... En ik heb echt geen idee van de hoeveelheid stof die ik nodig heb, vooral ook omdat ik rekening moet houden met hoe de richting van de strepen loopt voor het stof verbruik. Al dank ik dat ik stof kan besparen op het korset, omdat ik eigenlijk alleen het voorpaneel van deze stof moet hebben, maar goed, het korset is de stof ook niet.

starbirdfashion
Berichten: 32
Lid geworden op: 01-07-2011 16:40

Bericht door starbirdfashion » 17-07-2011 09:32

Mooi. Dat patroon heb ik liggen nog eens rustig voor gaan zitten om het op maat te maken is heel anders dan de patronen die ik ken dus even de tijd voor nemen. Succes met de jurk ziet er wel geweldig uit.
creatief bezig zijn is ontspannend

Dreamfairy
Berichten: 397
Lid geworden op: 27-06-2011 12:19

Bericht door Dreamfairy » 17-07-2011 18:06

Streepjes victoriaanse jurk <3 Luve it ben benieuwd!

Rusalka
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-06-2011 18:43

Bericht door Rusalka » 18-07-2011 10:52

Oh die Victoriaanse jurk is mooi zeg! Die stof is wel aan de prijs, maar als dat de perfecte stof is is dat het wel waard toch.

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 20-07-2011 10:39

Whoei! Ik krijg nu een staaltje opgestuurd. :-D

Gisteren ben ik naar de markt geweest om stof te kopen voor mijn issis wings project, en ook heb ik stof gekocht voor de proef voor het paarse jurkje. Een of ander blauw stofje met een lichte glans ik vind hem wel mooi. Ik denk dat ik daar of ook een jurk, of anders een rokje van ga maken. Ook kwam ik een zwarte voile tegen beide a €1,- de meter. Van beide heb ik 3 meter mee genomen, de voile wordt een sluier om mee te dansen.

Vandaag ga ik het patroon voor de blauwe proefjurk op de stof leggen en knippen, hopelijk ook rijgen zo dat ik kan passen. :D

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 21-07-2011 08:56

pfff, gepast, en ik kan alle naden gaan innemen. Het lijkt wel of de jurk echt een tot twee maten te groot is :S AL weet ik toch echt wel zeker dat ik de goede maat genomen had! Maar je beter te groot dan te klein...

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 21-07-2011 09:47

ik heb ook vaak dat de maten niet kloppen :) ik maak eigenlijk bijna altijd een proefmodel :)

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 21-07-2011 18:27

ja, ik ook! Ik ben alleen vaak te lui om een proefmodel te maken :oops:

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 22-07-2011 00:37

Dit is denk ik de 2e keer dat ik een proefmodel maak, ik doe dit anders ook nooit, omdat ik het eigenlijk altijd onnodig veel werk vind Ja ik mak meestal wel een patroon van papier als ik zelf iets bedenk, of ik gebruik een bestaand patroon. Maar omdat de stof waar ik het jurkje echt van wil maken niet goedkoop was leek het met toch verstandig om toch maar wel een proefmodel te maken. Alleen is hij nu zo veel te groot dat het niet meer een kwestie van in spelden en opnieuw rijgen is maar dat alle naden ingenomen moeten worden, en nu ben ik bang dat ik het patroon te veel verliezen ga. Maar het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van beginnen en passen als ik weer zo ver ben. niet te druk maken gewoon doen.

Vanmiddag kreeg ik in de post twee staaltjes met wit zwart gestreepte stof. En ik had een voorkeur voor de 2,5cm streep voor ik ze gezien heb, maar als ik ze bekijk dan denk ik dat de 5cm streep echt veel geschikter is om de jurk van te maken. De stof i ook wel stevig, maar niet stug en daar was ik wel een beetje bang voor. Eigenlijk is hij gewoon echt heel erg geschikt. Ik weet alleen nog steeds niet hoe veel meter ik echt nodig ga hebben. Al was mijn berekening ondertussen 6 meter Maar ik ben gewoon heel erg bang dat ik te kort ga hebben. Maar ik vind het ook zonde om over te houden, het is wel een dure stof.

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 22-07-2011 09:17

ik snap wat je bedoelt, heb je het patroon al?
meestal als ik het niet weet dat leg ik het even uit op de vloer, op de maten die de stof zou moeten hebben.
en dan een metertje extra erbij voor de zekerheid.

als je nog over hebt kun je misschien ook een corset erbij maken, of haar accessoires of een tas. :)

Plaats reactie