Dagboekje van Rusalka

Rusalka
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-06-2011 18:43

Dagboekje van Rusalka

Bericht door Rusalka » 16-07-2011 15:47

Gisteren met 2 tassen lapjes naar mijn vriendin gefietst. We gaan samen naaien, maar ik weet er nog niet zo veel vanaf en zij heeft al heel wat ervaring. Ze heeft ontzettend veel tijdschriften en vuilniszakken vol met de prachtigste stoffen, vooral de katoenen sari's uit India zijn prachtig!

Toen ik mijn lapjes kocht had ik wel in mijn hoofd wat ik wilde maken, maar had ik nog geen patronen. We gingen dus patronen erbij zoeken en ik merkte dat het toch handiger is eerst een patroon te hebben en dan pas het stofje te kopen. Dat was vast les 1 :lol: Ze heeft samen met mij simpele patronen gezocht, en als eerste ga ik een tuniekje met aangeknipte mouwtjes maken. Ze waarschuwde me wel dat de stof die ga gebruiken een lastige stof is, maar het patroontje is simpel en het is toch een oefenstuk :P Dit is het stofje, het is een doorschijnende synthetische stof (er ligt een zwart opgevouwen lapje onder)
Afbeelding
Zo, nu ga ik het patroon op papier zetten
:D

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 16-07-2011 17:31

Wat leuk om zo'n vriendin te hebben waar je samen mee aan de slag kan gaan!

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 16-07-2011 17:33

Leuk stofje zeg! Ik ben erg benieuwd naar je patroon :D :D

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 16-07-2011 17:53

wat een mooi stofje ^^ als je vaker gaat naaien leer je vanzelf hoeveel stof je ongeveer nodig hebt voor wat je wilt maken.
dan word het makkelijker om te kopen zonder patroon.

Dreamfairy
Berichten: 397
Lid geworden op: 27-06-2011 12:19

Bericht door Dreamfairy » 17-07-2011 18:00

Echt prachtig stofje!

Rusalka
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-06-2011 18:43

Bericht door Rusalka » 18-07-2011 11:06

Het ligt hier momenteel even plat :( Heb gisteren m'n werkplek in orde gemaakt, en de naaimachine neergezet. Toen ik hem aansloot ging het pedaal roken en de naaimachine ging als een gek naaien terwijl ik er een meter vanaf stond! Mijn computer stond er naast maar durfde er niet bij in de buurt te komen om hem uit te zetten en de stekkers eruit te trekken.... dus de aardlekschakelaar gauw omgezet. Iedereen met een oude Merritt 161 wees gewaarschuwd! Kan de naaimachine dus niet gebruiken en m'n harde schijf is naar z'n grootje, heb nog een oude gevonden en windows geinstalleerd, maar het is nogal behelpen. Ik kan gelukkig wel de naaimachine van mijn moeder lenen, zodra ze terug is van vakantie. Mijn vriendin is nu ook een paar weken weg. Dus voorlopig alleen patroontjes overtrekken en stofjes knippen :x

Voor dit tuniekje stond eigenlijk 2x de lengte aan stof, maar het stofje is maar 1x de lengte. Ja, hopelijk wanneer ik meer ervaring heb zal ik er wat meer oog voor krijgen. Er staat zoveel stof voor omdat je er ook biesjes en een tunnel van moet maken. Maar die maak ik gewoon van andere stof. Heb ook nog zwarte satijn, daar wilde ik een hemdje van maken voor er onder en ik heb gezien dat ik daar nog wel genoeg stof voor heb en ook voor de randjes van het tuniekje. Ik wilde graag een rolzoomvoetje gebruiken, maar die zat niet bij de naaimachine. Wel bij die van mijn moeder, dus dat is wel weer fijn!

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 18-07-2011 11:13

oh jeetje, dat is ook eng zeg!
is de naaimachine nu helemaal stuk?

Rusalka
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-06-2011 18:43

Bericht door Rusalka » 18-07-2011 11:19

Nee ik denk niet dat de machine zelf stuk is, maar het pedaal wel. Had hem uit elkaar gehaald om te zien wat er precies was gebeurd, en de zekering was kapot. Omdat de machine uit zichzelf ging naaien denk ik dat de hele voet onder stroom stond, het knappen van de zekering heeft er dus niet voor gezorgd dat de stroom werd onderbroken. Of het zin heeft een nieuwe erin te laten zetten weet ik niet, maar kan de machine zo niet gebruiken.

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 18-07-2011 11:48

nee dat kan ik me voorstellen! misschien kan je er een nieuw pendaal voor krijgen?

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 18-07-2011 18:13

Dan schrik je je ook rot! Ik heb het wel vaker gelezen dat het gebeurt, en sindsdien doe ik altijd de stekkers eruit als ik niet aanwezig ben 8)
Je kan voor sommige machines inderdaad pedalen kopen. Volgens mij ook bij Matri (online) Of misschien kan een naaimachien reparateur het makkelijk oplossen!

Plaats reactie