Dagboekje van Rusalka

Rusalka
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-06-2011 18:43

Bericht door Rusalka » 20-07-2011 18:18

Ja misschien lukt het nog wel een pedaal ervoor te vinden, of er een nieuwe zekering in te laten zetten. Maar ik wacht even af hoe het gaat met mijn moeder's naaimachine, ik heb het idee dat ze hem namelijk niet meer gebruikt dus kan ik die misschien langere tijd gebruiken.

Het stofje met het patroon er op, het hoorde dus eigenlijk onder elkaar maar ik heb het opgelost door het stofje aan 2 kanten naar binnen te vouwen. Had het patroon voor de jurkversie uitgeraderd voor als ik ook nog eens een jurkje wilde maken, hij wordt dus iets korter dan het patroon.
Afbeelding

Vandaag was ik in de stad en ben even over de markt gelopen. Dan krijg ik altijd leuke ideeën. Ik zag zwart katoen satijn voor 5 euro per meter, dat is toch heel goedkoop? En andere mooie zwarte satijn, met iets erin en ook een mooie turquoise satijn met iets van borduur, en witte geborduurde stof... maar mag van mezelf niks kopen voor ik wat heb gemaakt, en ook m'n oude lapjes heb gebruikt! Wel een paar lintjes gekocht. Nog zwart satijnen biaisband gezocht, dat is toch makkelijker dan stroken van zwart satijn maken, maar dat was er deze week niet.
Afbeelding

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 20-07-2011 19:40

die kantjes zijn erg schattig! het jurkje ziet er veelbelovend uit ^^

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 20-07-2011 22:07

Leuke bandjes!
Lijkt het door de foto zo, of overlapt de onderkant van de jurk iets?
Dat is denk ik opzich wel te verhelpen door ze niet helemaa gelijk naast elkaar te leggen, maar meer trapsgewijs. (sorry, als ik me ergens mee bemoei, want misschien zie ik het gewoon verkeerd)

Rusalka
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-06-2011 18:43

Bericht door Rusalka » 31-07-2011 23:33

Bedankt! Ja de jurk overlapt iets, het is een patroon wat oorspronkelijk een shirtje is en een jurk. Ik wilde en tuniekje maken, dus korter dan de jurk maar langer dan het shirtje, maar omdat ik later misschien nog eens een rok wil maken heb ik wel het patroon van de hele jurk uitgeraderd. Ik had hem inderdaad ook wat kunnen verschuiven. Alle tips zijn welkom hoor, ik moet nog heel veel leren!

Heb ondertussen nog steeds de leennaaimachine niet, hopelijk komt hij deze week nog!

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 01-08-2011 18:37

o, jammer als je ergens op moet wachten terwijl je graag wil beginnen! Hopelijk komt hij snel!

Plaats reactie