1e Sew Along, top, Burda Easy

voor het organiseren van Sew alongs
Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 23-10-2012 10:01

de burda easy is meestal een heel seisoen te krijgen omdat hij maar 4x per jaar verschijnt, maar hij is wat moeilijker te vinden als de gewone burda, in Nederland koop ik hem bij Bruna maar ik weet niet zeker waar je hem kunt kopen in België.

eventueel kun je hem hier bestellen: http://www.naaipatronen.nl/zelfmaakmode ... -2012.html

wil het echt niet lukken dan kan ik ook het patroon voor je overnemen en het opsturen naar je :)

Vlammetje
Berichten: 101
Lid geworden op: 03-05-2012 14:33

Bericht door Vlammetje » 23-10-2012 13:27

Ik heb de burda te pakken. Ik ga het patroon uitraderen in mt 46. Ben nu nog wel zwanger, dus dit wordt maken zonder afpassen, maar dat komt wel goed straks :)

Ik zit wel even met stof! Kant met schulprandje, nog niet echt iets leusk gevonden. Ik wil ook nog kleur ipv zwart, wie heeft advies.

Als ik kant zonder schulpje doe, hoe werk ik dan af? Ik heb nog nooit met kant gewerkt. :oops: Ik heb wel een goedkoop knalroze kantje gevonden, dat vind ik wel leuk om te proberen, maar die mist dus het schulprandje...

Het wordt wel een 'projectje tussendoor' want ben ook nog met andere dingen bezig (lakensetjes, kleine kleertjes en andere baby-vriendelijke zaken) maar ik vind het idee zo leuk dat ik toch wel mee wil doen.

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 23-10-2012 16:02

dat probleem heb ik ook, echt een leuk kantstofje met schulprand heb ik nog niet gevonden.
wil wel perse die schulprand eraan dus ik ga nog even verder zoeken.

als je kantstof zonder schulprand neemt kun je het afwerken met baisband, of een kantje kopen die matched kwa kleur en die eraan naaien.
maar dan is het denk ik wel belangrijk dat je de naad op een mooie manier kan wegwerken, dat je het niet zit zitten achter het kant.
denk dat dat wel lukt als je het in de richting van het kant strijkt en dan nog eens vastnaait.

dit topje valt volgens mij vrij ruim, het word niet getailleerd, dus ik denk dat het vlak na je bevalling al erg goed van pas kan komen ;)

Vlammetje
Berichten: 101
Lid geworden op: 03-05-2012 14:33

Bericht door Vlammetje » 24-10-2012 19:35

Ik heb inmiddels stof gekocht. Ben helemaal 'over the top' gegaan qua stofjes, maar ik geloof dat het leuk zal worden. Heb ook al een idee voor een combi, volgende sew along een satijnen rok maken? :wink: Ik heb een patroon gezien.
Afbeelding

Ik mis nog wel de biaisband, die hadden ze alleen in smal. Maar evengoed ben ik klaar om te starten :wink: wie nog meer?

venusje
Berichten: 267
Lid geworden op: 27-06-2011 16:47

Bericht door venusje » 25-10-2012 11:01

is ook niet echt my cup of tea ^^

En ook wel met andere dingen bezig :D

olijfje
Berichten: 144
Lid geworden op: 27-06-2011 21:14

Bericht door olijfje » 25-10-2012 15:37

Aisha schreef:de burda easy is meestal een heel seisoen te krijgen omdat hij maar 4x per jaar verschijnt, maar hij is wat moeilijker te vinden als de gewone burda, in Nederland koop ik hem bij Bruna maar ik weet niet zeker waar je hem kunt kopen in België.

eventueel kun je hem hier bestellen: http://www.naaipatronen.nl/zelfmaakmode ... -2012.html

wil het echt niet lukken dan kan ik ook het patroon voor je overnemen en het opsturen naar je :)
Ik heb nu al nog meer dagbladhandels gedaan en nergens meer te vinden. En als ik via die website bestel, dan betaal ik bijna evenveel verzendkosten als voor het boekje.
Het zou leuk zijn mocht je mij willen helpen. Welke omtrekmaat heb je van me nodig om mijn maat te bepalen?
Uiteraard doe je dit niet voor niets hoor!

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 25-10-2012 18:36

Wow vlammetje, dat is echt superchique!
een rokje voor de volgende sew along is leuk :)
er hoort een rokje bij die in dezelfde burda staat, maar een andere kan natuurlijk ook.

Olijfje, ik heb je bovenwijdte, taillewijdte en heupwijdte nodig.
stuur me maar even een pm met de info ^^

ik heb vandaag stofjes gekocht, maar ben niet superenthousiast over wat ik heb gekocht.
kon echt geen betaalbaar kantje vinden met een schulprandje, dus nu moet ik het maar zonder doen.

het enigste wat ik nu nog moet zien te vinden is patroontekenpapier.
ben in 3 winkels geweest waarvan ik dacht dat ze het er wel zouden hebben, maar in geen van die winkels succes...
morgen nog maar eens andere winkels proberen.

Vlammetje
Berichten: 101
Lid geworden op: 03-05-2012 14:33

Bericht door Vlammetje » 25-10-2012 19:17

Oh is dat zo moeilijk te krijgen daar? Verrassend. Hier te kust en te keur te koop, ik kan je wel een rol toesturen?

olijfje
Berichten: 144
Lid geworden op: 27-06-2011 21:14

Bericht door olijfje » 25-10-2012 19:51

Wat is "een rol toesturen"? Dit belgje kent dat begrip niet. :oops:

Vlammetje
Berichten: 101
Lid geworden op: 03-05-2012 14:33

Bericht door Vlammetje » 25-10-2012 20:08

Het patroon(overtrek)papier wordt hier vaak per rol van 10 meter verkocht. Ik dacht eigenlijk dat dat standaard was :oops:

Ik ga in ieder geval vanavond beginnen met het patroon aanpassen naar 46, dan ben ik helemaal voorbereid. Ik neem aan dat het de bedoeling is dat we allemaal een beetje gelijk opgaan? Niet dat ik al aan het naaien ben, terwijl elders men nog op het patroon zit te wachten.

Overigens viel mij op dat bijmde foto een rits vermeld stond, terwijl die in de beschrijving verder niet naar voren komt. (Gelukkig maar want blinde ritsen beheers ik nog niet :oops: )

Aisha ik vond de meeste kant ook tegenvallen, dit was eigenlijk een toevalstreffer en maakt het geheel meteen iets duurder dan gebudgetteerd... :oops: extra reden om goed mijn best te doen!

De rok die ik zag stond in de Knip, de laatste of op een na laatste, ik zal straks even een plaatje inscannen. Een soort kuitlange jaren 50 rok, ik zag het al helemaal voor me. Straks maar even lezen wat daar allemaal bij komt kijken, of dat wat is.

Plaats reactie