Goede Naaimachine

voor informatie en reviews over naai en lock machines.
Plaats reactie
Cupcake
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-03-2013 14:46

Goede Naaimachine

Bericht door Cupcake » 18-03-2013 22:40

Hallo allemaal,

Ik ben oriënterende op het gebied van naaien en ik vroeg me af welke naaimachine jullie mij aanraden. Welk merk en waarom?

De prijs maakt verder niet veel uit.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Esther
Enjoy life!

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 19-03-2013 12:47

het ligt er een beetje aan, wat wil je zoal gaan maken?

ik heb zelf een brother innovis 10, het is een hele fijne machine, zeker ook heel geschikt voor beginners.
maar als je bijvoorbeeld leer wilt gaan naaien, of meerdere lagen spijkerstof kun je beter voor een zwaardere machine gaan.

Cupcake
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-03-2013 14:46

Bericht door Cupcake » 26-03-2013 20:24

Aisha schreef:het ligt er een beetje aan, wat wil je zoal gaan maken?

ik heb zelf een brother innovis 10, het is een hele fijne machine, zeker ook heel geschikt voor beginners.
maar als je bijvoorbeeld leer wilt gaan naaien, of meerdere lagen spijkerstof kun je beter voor een zwaardere machine gaan.
Hoi Aisha, het lijkt me fijn om tunieken, shirtjes, jurkjes en kussenslopen te maken. Het is niet mijn doel om mijn eigen spijkerbroek te maken, maar gewoon wat makkelijke kledij voor de hobby. Volgens mij zou een zwaardere machine dan bij mij niet van toepassing zijn.. wat denk jij? Wat zou je me aanraden?

Dankjewel hè!
Enjoy life!

Cupcake
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-03-2013 14:46

Bericht door Cupcake » 26-03-2013 20:30

Zie hier Aisha, even een voorbeeld.. bijvoorbeeld zulke mooie kledingstukken als van mijn lievelingsmerk delmod. Ik ben helemaal weg van deze tuniekjes, jurkjes etc, maar dan geen broeken, want dat lijkt me echt een onmogelijke taak.. of.. valt dat mee?
Enjoy life!

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 27-03-2013 22:32

broeken zijn niet zo moeilijk op zich, maar het is wel handig om te weten wat je doet.

ik denk dat een Brother innovis zeker een goed begin is voor je, ik ben er een heel eind mee gekomen!
het is een simpele machine, er zitten goede steken op.
en het is geen dure machine.

je kunt eens langs een naaimachine winkel gaan om het uit te proberen :)

Milk-berry
Berichten: 120
Lid geworden op: 17-07-2011 11:07

Bericht door Milk-berry » 28-03-2013 21:22

Ik heb een husqvarna en ben daar nog steeds erg blij mee. Heerlijk merk. Veel verschillende steken. Alles spreekt voor zich. Makkelijk voor een beginner.

Hellen
Berichten: 53
Lid geworden op: 17-08-2012 09:35

Bericht door Hellen » 30-03-2013 09:59

Milk-berry schreef:Ik heb een husqvarna en ben daar nog steeds erg blij mee. Heerlijk merk. Veel verschillende steken. Alles spreekt voor zich. Makkelijk voor een beginner.
Hier ook een husqvarna-fan. Ook doordat de meeste modellen een knoopsgaten-sensorvoet heeft, en niet een voetje waar je je knoopje op moet leggen. Kan het helemaal mis hebben, maar aan zo'n voetje zit een maximum qua maat en die ligt bij de husqvarna veel hoger.

Ja, nu denk je misschien dat je je zult beperken tot wat simpelere stukken, maar wie weet wil je over een jaar een gilet van spijkerstof maken oid. Dan is het wel handig om een machine te hebben die iets zwaarder werk wel aan kan.

Plaats reactie