Naaimachine halsbanden

voor informatie en reviews over naai en lock machines.
Plaats reactie
EvelienVdB
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-06-2015 10:18

Naaimachine halsbanden

Bericht door EvelienVdB » 01-06-2015 10:27

Hoi,

Ik heb even advies nodig van kenners.

Ik wil heel erg graag mijn eigen halsbanden maken voor mijn honden.
Dit gaat van volledig stoffen (met 2 tot 3 lagen nylon webbing) tot halsbanden die bestaan uit leder. Geen zwaar leder (faux leather) maar ook wel met nylon tussen voor de stevigheid.

Ik probeer even een foto toe te voegen.
(Dit lukt blijkbaar pas vanaf derde post)

Ik heb geen ervaring met naaimachines maar heb begrepen dat je zo'n dingen niet met een goedkope naaimachine kan doen.
Echter, wetende dat dit een aanzet is kan ik natuurlijk geen superdure gaan aanschaffen.

Ik vond op internet een die me interesseert (Singer Confidence 7463) dat door jeanslagen kan stikken. Met mijn onervaring zou ik denken dat dit voldoende zou moeten zijn.

Graag jullie advies!
Dank je wel,
Evelien

Mano
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-01-2013 19:41

Bericht door Mano » 13-07-2015 20:01

Ik denk dat je voor zware werken toch beter af bent met een professionele naaimachine. Leder kan ik ook naaien met mijn machine en dat is een Brother Innov'is 1300. Ik heb gekozen voor Brother, zowel mijn lockmachine als mijn naaimachine. En uiterst tevreden over.

En,... ieder doet wat ie wil, maar ik kocht een Singer vorig jaar en geen goedkoop instap machine hoor, en ik kan enkel maar zeggen dat er geen slechtere machines op de markt zijn dan Singer. En ik ben niet de enige die er zo over denkt. Het kon nog geen gewone steken deftig afwerken, laat staan leder naaien.

Misschien toch raadzaam als je een machine wil kopen, dat je een stukje meeneemt van wat je wil naaien en kijken hoe de machine ermee omgaat.

Veel succes.
:wink:

Violetta
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-02-2014 14:08

Bericht door Violetta » 26-07-2015 19:36

zoek eens op Marktplaats voor Leer toch beter een leermachine..je komt ze zo nu en dan eens tegen...

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr
een dag niet gelachen een dag niet geleefd

Plaats reactie