Echte beginner

Hier kunnen nieuwe leden zich voorstellen, het word op prijs gesteld dat iedereen dit doet!
Plaats reactie
Vlammetje
Berichten: 101
Lid geworden op: 03-05-2012 14:33

Echte beginner

Bericht door Vlammetje » 03-05-2012 14:52

Hallo allemaal, mijn naam is Marga en ik ben sinds kort besmet met het naaimachine-virus :lol:
Ik ben nu bezig met een beginnerscursus bij naaicafe Caroline Vogel in Rotterdam, helemaal leuk!

Inmiddels heb ik thuis ook de naaimachine uit de kast getrokken waar hij al jaren stof stond te happen. Gisteravond heb ik mijn eerste eigen project, een zomerjurkje, afgemaakt en ik ben helemaal trots! Ik heb nog voldoende stof liggen voor een aantal leuke dingen, dus ik ga nog even door.

Bij het naaicafe heb ik ook de lockmachines gebruikt, erg handig! Ik vraag me af of het loont om thuis ook een lockmachine neer te zetten? Heeft iemand daar een mening over? Mijn naden werk ik gewoon af met een zigzagsteek of met een tweelingnaald, dus ik kan ook wel zonder, denk ik. Maar toch... kan het handig zijn.

Ik ga even neuzen op het forum. Ik ben vooral op zoek naar inspiratie en tips, een soort vraagbaak waar ik terecht kan. Ik maak voornamelijk kleding voor mezelf. Nou ja, ik heb tot nu toe enkele kledingstukken gemaakt, de bedoeling is dat er nog vele zullen volgen!

venusje
Berichten: 267
Lid geworden op: 27-06-2011 16:47

Bericht door venusje » 04-05-2012 10:38

Welkom.

Ikzelf heb een lockmachine.
Ik vind het wel handig om te hebben.
Het gaat 100 keer sneller en als je iets met veeeeeel stof hebt, ben je wel blij met de lockmachine :)
En voor occasoineel gebruik moet je het duurste model nu ook weer niet aanschaffen hé :wink:

En er is een vragen-luikje waar je vragen kan stellen. :)

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 04-05-2012 12:56

welkom Marga

ik had nog nooit van het Naaicafe gehoord, maar dat is toch echt een heel leuk idee!
jammer dat ik zoiets niet in de buurt heb. het ziet er echt leuk uit!

ik denk dat een lockmachine handig is om te hebben, maar ze zijn duur, en in principe kom je er ook wel met een zigzagje of een locksteek die toch wel op de meeste machine's zitten.

Vlammetje
Berichten: 101
Lid geworden op: 03-05-2012 14:33

Bericht door Vlammetje » 04-05-2012 22:12

Het naaicafe is echt super! Leuke mensen, originele patronen en allerlei goede tips waar ik zelf nooit op zou komen. Ik ben zo blij dat ik dat gevonden heb.

@venus dank je wel, ik ga er weer over nadenken. Ik geloof dat ik in de nabije toekomst toch wel veel profijt van een lockmachine zou kunnen hebben.

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 29-05-2012 12:26

Welkom! Lijkt me leuk inderdaad leuk zo'n naaicafé!
Ik heb ook na lang overwegen een lockmachine aangeschaft en ben er erg blij mee! Vooral met tricot-stoffen vind ik het erg makkelijk! Of als je inderdaad enorm lange lappen af moet werken! (zoals bij een petticoat bijvoorbeeld)

Plaats reactie