Chantal stelt zich voor

Hier kunnen nieuwe leden zich voorstellen, het word op prijs gesteld dat iedereen dit doet!
Plaats reactie
Chantal
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-07-2014 11:19

Chantal stelt zich voor

Bericht door Chantal » 04-07-2014 11:35

Dag creatieve forumleden :D mijn naam is Chantal, ik ben 55 jaar, en werk als onthaalbediende in een openbaar bestuur. Ik ben gehuwd, heb geen kinderen, maar ons gezin wordt bevolkt door 4 leuke katten :wink: Toen ik 21 jaar was, schreef ik me in voor een naaicursus. Ik heb dat 3 jaar lang gedaan. Gedurende 18 jaar maakte ik (bijna) al mijn kledij zelf. Bloezen, rokken, kleedjes, zelfs blazers en wintermantels. Ik was altijd trots op mijn zelfgemaakte spullen, en was altijd up-to-date met de nieuwe mode voor een klein prijsje. Na mijn echtscheiding vloog de machine in de vergeethoek... al die jaren bleef hij in de kast liggen. Sinds vorig jaar vieren de naaikriebels overal hoogtij... en ik kreeg de smaak weer te pakken. Net als fietsrijden leer je het naaien misschien niet af, maar het is toch weer flink nadenken als ik iets wil maken. Momenteel is het bij een drie-tal kleedjes gebleven, maar ik vind het weer leuk. Mijn naaimachientje is een oude rakker van het jaar 1981, een Simple van Lewenstein. Ik betaalde er destijds wel 500 euro voor, en ben er altijd tevreden over geweest. In al die jaren heb ik hem nog maar een drie-tal keer moeten binnendoen om alles weer goed vast te zetten. De laatste tijd laat hij het echter weer afweten, onregelmatige steken en veel gerommel... ik heb na al die jaren echt zin om eens een nieuw machientje te kopen. Ik heb ondertussen al een machine op het oog die misschien wel iets voor mij zou zijn, maar ik zal op het forum eens kijken naar de juiste topic om de vraag over machines te stellen. Zo, dat was dan mijn lange voorstelling op dit forum :-) vermits het zo lang geleden is dat ik nog aan de slag ging met naaiwerkjes, zal ik hier wellicht wel de nodige tips vinden om weer vlotjes te kunnen naaien :D

Kathleen
Berichten: 26
Lid geworden op: 18-04-2014 18:41

Bericht door Kathleen » 09-12-2014 12:25

welkom

Plaats reactie