Kostuums voor CF: venetian/victorian

Hier kun je van begin tot eind je project laten zien.
LadyStardust
Berichten: 9
Lid geworden op: 25-06-2012 01:33

Bericht door LadyStardust » 30-07-2012 00:16

Een grote update na een tijdje...

De jas en gilet van mn vriend is af. Ik ga geen cravat maken maar een strik (zo'n losse). Mijn bustle is nu volledig afgewerkt. Alleen nog de afwerking van het jasje en de rok moet nog gedaan worden.

Ergens ben ik niet blij met het patroon en stof voor het jasje. Het ziet er ontzettend lang uit en ik had een donkere en stevigere stof moeten pakken (fluweel bijvoorbeeld, maar dat is duur). Wel heb ik fluweelband erlangs gezet. Wat een drama was. Ik kwam een stuk of 30 cm te kort en ik kon t alleen nog maar kopen in Eindhoven. Het goedkope huis in Weert is dicht (vakantie) en in Roermond kon ik het niet vinden. Vriendlief was de redder in nood en bracht me nog een metertje.

Misschien moet ik het allemaal aanhebben voordat ik echt goed kan zeggen of ik ermee blij ben of dat ik te kritisch voor mijzelf ben.

Anyway, de 2 kostuums krijgen wel een upgrade voor de EFF in Arcen. Ik ga geen nieuwe kostuums voor maken en het is deze CF nog niet helemaal af. Ik wou er meer metaal in verwerken...

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 30-07-2012 10:51

misschien pakt het toch nog goed uit, het gebeurd mij ook weleens dat ik bezig ben en het dan niets vind, maar als het dan klaar is ziet het er toch wel mooi uit.
ik hoop dat dat bij jou ook het geval is!

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 30-07-2012 11:01

Ik weet zeker dat jullie er beide super mooi uit gaan zien! Waarschijnlijk ben je gewoon te kritisch, maar ja iets met een pot en een ketel, met grote projecten zie ik bij mezelf ook altijd dingen die ik beter of ander had willen kunnen en moeten doen. Maar het komt vast goed! Weet ik zeker! Je bussel was ook zonder de afwerking al heel erg gaaf ^_^

LadyStardust
Berichten: 9
Lid geworden op: 25-06-2012 01:33

Bericht door LadyStardust » 31-07-2012 01:53

Na wat inpraten van mijn moeder, een paar aanpassingen en alles aan te hebben gehad, ben ik er steeds meer tevredener over.
Toen ik alles aanhad en de jas mooi over de bustle liep zag ik dat het mooi was. (de ironie, ik vind de achterkant mooier dan de voorkant)

Het enige probleem nu zit 'm bij de schouders. Ik had of geen pofmouwen moeten maken of de schouders aan moeten passen voordat ik t ging knippen. Het heeft nu bijna iets van biedermeier te krijgen, al dan een hele light variant. Dat worden dus schoudervullingen.
Charlotte zonder powerschouders zou niks zijn...

Zo, morgen nog dat laatste kantje eraan stikken en dan ben ik klaar.
Kijken of ik m'n metaalbewerkingskills al goed genoeg zijn om iets moois van de maskers te maken...

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 31-07-2012 09:35

Foto? 8) *is helemaal niet nieuwsgierig*

LadyStardust
Berichten: 9
Lid geworden op: 25-06-2012 01:33

Bericht door LadyStardust » 31-07-2012 20:17

Ik heb helaas geen digitale fotocamera. Dus voor foto's moet na CF gewacht worden helaas.

Voor de maskers heb ik toch iets te weinig tijd, dus het wordt standaard victo toch. Nou ja dan maak ik alles definitief af voor EFF. Al ben daar niet zo heel blij mee. De elf wordt in mijn beleving steeds minder. Het begint te commercieel te worden en de sfeer wordt steeds minder. Het is zo jammer dat ik dan zo iets moois dan show.

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 02-08-2012 12:17

wat fijn dat het toch nog is goedgekomen zeg :D
ik ben ook heel erg benieuwd naar een foto, moet nog maar even geduldig zijn.
jammer dat het niet gaat lukken met de maskers.

wat je zegt over EFF herken ik ook wel, helaas.

Plaats reactie