Prinsessenjurkje voor vriendinnetje

Hier kun je van begin tot eind je project laten zien.
MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Prinsessenjurkje voor vriendinnetje

Bericht door MellonAmin » 28-06-2011 18:37

Ik ben echt zo blij met dit forum! :lol:
Ik heb af en toe stimulans nodig of een schop onder mijn hol en zo'n topic als dit gaat wel werken denk ik!

Ik heb aan een vriendin van 1 van mijn dochters een prinsessenjurk beloofd in dezelfde kleuren als de meiden hebben. Ik had namelijk nog stof over van mijn jurk, dus leek het mij wel een uitdaging.
Als basis patroon heb ik de Muriel gebruikt.
Voor bovenkant van de onderkant gescheiden. En de onderzijpanden verbreed, zodat ze gerimpeld op de bovenkant zitten.
Achter heb ik dit voor de zijpanden hetzelfde gedaan.

En nu.. ben ik al een tijd bezig om mezelf erachter te zetten om de mouwen uit te gaan tekenen!
Zal binnenkort wel een foto maken van hoe het er tot nu toe uitziet, maar ik vind het nog wat saai!
De rimpels vallen minder mooi dan ik dacht, dus ga ik er ook een onderrok aan vast zetten.
Eigenlijk moet het voor 13 juli af, maar dat ga ik denk ik niet meer redden! (dan is ze jarig)

edit: link aangepast, hij miste de "l" :oops:

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 28-06-2011 18:42

de link naar het basispatroon werkt niet. ik ben wel heel benieuwd.
het klinkt als een leuk project.
wat jij hebt heb ik ook wel eens, soms blijven dingen een jaar lang liggen :oops:
dan moet net dat ene ding gebeuren wat eigenlijk niet zo leuk, of juist wat moeilijker is.

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 28-06-2011 19:03

o, gelukkig! Ik heb dat heel erg, en dan achteraf bleek het hartstikke mee te vallen!
Het is ook omdat ik maar wat doe, op goed geluk zeg maar.
Ik heb wel een link van een fotoalbum van mezelf waar ik ook de Muriel had gebruilkt voor mijn meiden:
http://www.mijnalbum.nl/Album=HX3VGY8L
En dan is het de paarse versie. (de roze ook, maar die is ook weer wat aangepast)
Zal proberen de link te fixen. gelukt!

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 29-06-2011 16:46

Nou, ik ben vandaag eindelijk weer eens aan de slag gegaan met de jurk. Maar van korte duur. Omdat ik de naden netjes wilde afwerken wilde ik kort langs de dubbele stiklijn knippen. 3 dubbele zelfs, want ik had het sierband er aan de voorkant op gezet. Heel dom, want nu heb ik een gat in de jurk geknipt :cry: Gelukkig wel aan de zijkant, maar toch baal ik er enorm van. Ga denk ik het sierband op die plek weer lostornen en dan met de hand het gat vast stikken en dan het sierband er weer op.
Verder ga ik dat meisje nu eerst laten passen en dan kan ik haar maat nemen voor de onderrok en de mouwen.
Omdat ik er nu een beetje van baal ga ik vanavond maar lekker vast een rok voor mijzelf uittekenen!

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 29-06-2011 17:23

oh jee, dat is vervelend. goed idee om iets voor jezelf te gaan doen!
dan heb je daarna ook weer meer zin om met het jurkje door te gaan denk ik.

Rusalka
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-06-2011 18:43

Bericht door Rusalka » 30-06-2011 09:50

Zou het werken om er aan de achterkant een lapje tegenaan te zetten en dan aan de voorkant een versiersel zoals een stukje kant, strik of borduur overheen te zetten? Hoewel met de hand lostornen en weer vastzetten misschien wel sneller is...

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 30-06-2011 10:07

Oi, humm wat vervelend zeg! is mij ook wel eens gebeurd, ook wel eens met de lock machine. :oops:

Meer ene bloemetje of strikje of iets dergelijks er op zetten klinkt wel als een goed idee.

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 30-06-2011 10:47

Ter verduidelijking heb ik een foto van het gat gemaakt.
Afbeelding

Vandaag ben ik naar de kaakchirurg geweest, en mag vandaag dus thuis "uitzieken" Wie weet heb ik vanmiddag zin om er iets aan te gaan doen :D (kaakchirurg viel namelijk heel erg mee, vergeleken met de vorige keer)

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 30-06-2011 11:35

Oh dat valt heel erg mee! Ik had niet begrepen dat het zo dicht bij een naad zat, naja naad, ik zou het met de hand vast zetten. Ik denk dat je er dan weinig meer van gaat zien. :D

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 30-06-2011 12:35

Denk je dat ik die sierband dan niet hoef los te tornen? Dat zou een hoop ergernis schelen!

Plaats reactie