Zelf een iPad hoes maken

Heb je een vraag? Stel deze hier!
Plaats reactie
jaap hendrik
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-08-2011 10:20

Zelf een iPad hoes maken

Bericht door jaap hendrik » 27-08-2011 10:31

Geachte dames/heren,

Ik ben een beginner, laat ik daar maar mee beginnen. Mijn verhaal: Afgelopen week heb ik een iPad gekocht(voor mensen die niet weten wat het is, het is een soort laptop zonder toetsenbord, ik kan nu echter geen plaatje posten als voorbeeld helaas), en nu wil ik hier graag een hoes voor hebben zodat ik hem beschermd in mijn tas kan stoppen. Ik verbaas me echter over de woekerprijzen die gevraagd worden voor een leuke hoes, denk aan 25-50 euro.

Nu heb ik de naaimachine van mijn moeder te leen, maar besef me dat dit nog niet zaligmakend is. Kunnen jullie mij helpen met het vinden van de juiste stof (die stevig en niet te duur is, en niet gaat rafelen bijvoorbeeld), en hoe ik hem het beste kan ontwerpen? Dus, bijvoorbeeld twee losse stukken stof op elkaar leggen, en dan vastnaaien, of op een andere manier.. Is er nog een perfecte vorm voor de hoes? En ten slotte: wat is de beste manier om de hoes te naaien?

Een hoop vragen, dat weet ik. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Mvg,
Jaap

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 27-08-2011 11:02

Hallo Jaap Hendrik

ik heb een paar tutorials voor je gevonden die je misschien kunnen helpen:

http://tipnut.com/laptop-sleeves-cases/

deze zijn misschien allemaal een beetje girly, maar als je voor een donker stofje gaat moet het wel lukken!

zit er een locksteek op de naaimachine? deze kun je gebruiken om rafelen te voorkomen. dat is niet bij alle stoffen nodig.

ik denk zelf dat fleece wel geschikt is, of misschien een dikke katoen.
of flanel, misschien ook wel vilt :)

als je stof wilt verstevigen kun je dat doen met vliseliene, dit kun je erop strijken.

ik hoop dat je iets kunt met deze links ^^