Zelf een iPad hoes maken

Heb je een vraag? Stel deze hier!
Plaats reactie
jaap hendrik
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-08-2011 10:20

Zelf een iPad hoes maken

Bericht door jaap hendrik » 27-08-2011 10:31

Geachte dames/heren,

Ik ben een beginner, laat ik daar maar mee beginnen. Mijn verhaal: Afgelopen week heb ik een iPad gekocht(voor mensen die niet weten wat het is, het is een soort laptop zonder toetsenbord, ik kan nu echter geen plaatje posten als voorbeeld helaas), en nu wil ik hier graag een hoes voor hebben zodat ik hem beschermd in mijn tas kan stoppen. Ik verbaas me echter over de woekerprijzen die gevraagd worden voor een leuke hoes, denk aan 25-50 euro.

Nu heb ik de naaimachine van mijn moeder te leen, maar besef me dat dit nog niet zaligmakend is. Kunnen jullie mij helpen met het vinden van de juiste stof (die stevig en niet te duur is, en niet gaat rafelen bijvoorbeeld), en hoe ik hem het beste kan ontwerpen? Dus, bijvoorbeeld twee losse stukken stof op elkaar leggen, en dan vastnaaien, of op een andere manier.. Is er nog een perfecte vorm voor de hoes? En ten slotte: wat is de beste manier om de hoes te naaien?

Een hoop vragen, dat weet ik. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Mvg,
Jaap

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 27-08-2011 11:02

Hallo Jaap Hendrik

ik heb een paar tutorials voor je gevonden die je misschien kunnen helpen:

http://tipnut.com/laptop-sleeves-cases/

deze zijn misschien allemaal een beetje girly, maar als je voor een donker stofje gaat moet het wel lukken!

zit er een locksteek op de naaimachine? deze kun je gebruiken om rafelen te voorkomen. dat is niet bij alle stoffen nodig.

ik denk zelf dat fleece wel geschikt is, of misschien een dikke katoen.
of flanel, misschien ook wel vilt :)

als je stof wilt verstevigen kun je dat doen met vliseliene, dit kun je erop strijken.

ik hoop dat je iets kunt met deze links ^^
de meeste zijn voor laptops, maar je kunt ze zo aanpassen dat ze geschikt zijn voor je Ipad.

jaap hendrik
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-08-2011 10:20

Bericht door jaap hendrik » 27-08-2011 11:24

Beste Aisha,

Dankjewel! Hier kan ik zeker wat mee! Locksteek weet ik zo niet, dit ga ik even bekijken als ik weer thuis ben!

Ik kan geen links plaatsen, maar: de Placemat Hack: Flaptop Laptop Cover is mijn favoriet. Deze zal ik (in simpele vorm) proberen te maken!

Ik laat even weten hoe het gaat! Bedankt iig!

Dreamfairy
Berichten: 397
Lid geworden op: 27-06-2011 12:19

Bericht door Dreamfairy » 27-08-2011 18:18

Op een naaimachine kun je altijd ook op een zigzag steek zetten. Vaak is dat nummer 2. Is ook een steek om af te werken..

jaap hendrik
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-08-2011 10:20

Bericht door jaap hendrik » 28-08-2011 11:55

Ik heb nog even op internet gekeken en kwam de volgende hoes tegen, waarvan ik het idee heb dat hij simpel te maken is, maar wel de nodige stevigheid biedt: Afbeelding.

Kunnen jullie mij helpen met:
- Wat is dit voor stof (ik dacht zelf vilt)
- Is het zo simpel als twee stukken stof op elkaar naaien, of moet ik ook rekening houden met de bolling, doordat er dus nog een iPad in moet (of is dit materiaal rekbaar genoeg oid)?

Mvg,
Jaap

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 28-08-2011 13:57

dat lijkt inderdaad vilt, en vilt is niet rekbaar.
ik zou het even groter maken als je Ipad.
het ziet er inderdaad uit alsof ze 2 stukken op elkaar hebben genaaid.

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 30-08-2011 16:02

Die zien er inderdaad simpel uit. En ik denk ook dat het een vilt is.
Je kan dan net zo goed 1 van die 2 delen langer maken, zodat hij een een soort deksel krijgt. Dan kan je die met klittenband vastzetten. Lijkt me net iets veiliger dat hij er niet uit glijdt!

Dreamfairy
Berichten: 397
Lid geworden op: 27-06-2011 12:19

Bericht door Dreamfairy » 30-08-2011 17:54

Denk ook wel dat het vilt is. Al wel wat dikker dn wat in de meeste winkels ligt. Ik zou gewoon 1 a 2 cm groter maken. Je kunt het altijd verkleinen =)

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 31-08-2011 09:25

Het vilt wat je in de meeste winkels vind is meestal inderdaad dunner, als je toch een dikkere hoes wilt hebben, kun je 2 lagen op elkaar leggen, je hebt dan wel dubbel zo veel vilt nodig uiteraard.

Plaats reactie