Deelbare rits inkorten?

Heb je een vraag? Stel deze hier!
Plaats reactie
Doenja
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-06-2012 17:39

Deelbare rits inkorten?

Bericht door Doenja » 07-07-2012 08:08

Mijn eerste echte naaiblunder... :D
Ik ben een voetenzak voor de buggy aan het maken voor mn dochtertje. Op de site van Koeka stond er een leuke, en ze waren zo lief om de afmetingen erbij te zetten ;)
Dus heb ik die afmetingen gevolgd. Maar... Om de zit mooi te laten passen, heb ik er een hoek ingemaakt (3hoek uitgeknipt uit de zijkant en zo weer dichtgenaaid) Paste perfect in de buggy, ik was al helemaal blij dat het zo goed aan het lukken was allemaal. Tot ik mn rits er terug bijnam.
Bij het meten hoe lang mn rits moest zijn, heb ik er geen rekening mee gehouden dat die hoeken er nog uit moesten. Komt erop neer, dat als ik de rits er zo zou aannaaien, je mn dochter niet meer zou zien zitten als de voetenzak gesloten is :)

Dus vroeg ik me af, kan je een deelbare rits inkorten? Volgens mij moet het kunnen, maar de vraag is dan vooral, hoe doe je dat best zonder ze helemaal stuk te doen?

En zoals jullie kunnen zien, ben ik ook pas tot die ontdekking gekomen, nadat ik de rits er al half op gedriegd had, dus ik kan opnieuw beginnen :)

Beginnersfoutjes... :D

Afbeelding

MellonAmin
Berichten: 438
Lid geworden op: 28-06-2011 17:41

Bericht door MellonAmin » 07-07-2012 12:20

Ik lees toevallig in een werkboekje waar ik een broekje uit probeer te maken het volgende:

Deelbare rits korter maken:
Heeft u een langere rits dan staat opgegeven?
Dan kunt u de rits op de juiste lengte korter maken.
Maak deelbare ritsen aan de bovenkant korter door de overbodige tandjes met een nijptang te verwijderen en naai boven de laatste tandjes een stevig trensje.

Hopelijk heb je er wat aan!

Doenja
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-06-2012 17:39

Bericht door Doenja » 07-07-2012 12:54

Kben aan het proberen, voorlopig nog niet gelukt :)
Strakjes eens bij mn vader kijken of hij een betere tang heeft.

Plaats reactie