Dansjurk met open zijkanten van lycra. hoe vorm te behouden.

Heb je een vraag? Stel deze hier!
Plaats reactie
llintje
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-08-2012 14:33

Dansjurk met open zijkanten van lycra. hoe vorm te behouden.

Bericht door llintje » 01-08-2012 14:52

Hi iedereen,

ik heb een dilemma.
Ik wil graag voor m'n dansshow een jurk maken met open zijkanten.
ik gebruik lycra. Aangezien dit stretcht vervormt de stof. Hoe kan ik er voor zorgen dat de afstand tussen rok en top toch dezelfde grootte blijft?
Werkt dit met elastiek aan de zijkanten? Want elastiek is doorgaans recht en de vorm die ik nodig heb is in een cirkel.

Om een idee te geven van wat ik bedoel dit lijkt er een beetje op
i10.photobucket.com/albums/a149/herfashion/CN033846.jpg
Alleen in mijn ontwerp zitten de cirkels op dezelfde hoogte. Aan de achterkant lijkt de jurk een apart rokje en een aparte top.

Ik wil het liefst geen zware stevige band aan de randen.

Alvast bedankt voor de tips!!

Lin

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 02-08-2012 12:10

wat je dus bedoelt is dat je wilt dat de cirkels mooi vallen?
zodat als je beweegt de cirkel niet vervormd?

llintje
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-08-2012 14:33

Bericht door llintje » 02-08-2012 12:24

Aisha schreef:wat je dus bedoelt is dat je wilt dat de cirkels mooi vallen?
zodat als je beweegt de cirkel niet vervormd?
Nee ik vind het lastig uit te leggen zonder voorbeeld aangezien ik geen link mag bijvoegen.
Mijn ontwerp lijkt aan de voorkant op een chinese jurk met 2 splits bij mijn bovenbenen de rok van de jurk is aan de achterkant wijd maar aan de voorkant strakker. dan is het buikgedeelte dicht maar de zijkant van buik naar rug en de rug zelf open. Het borstgedeelte is natuurlijk weer dicht en loopt door tot over het bh bandje zodat je die niet ziet.

Tussen borst en rok zit dus soort van een halve cirkel vorm die open is aan beide kanten. Als ik deze zo laat dan rekt de lycra stof uit. En ik kan van te voren niet weten tot hoe ver deze stof rekt zodat ik er rekening mee kan houden met mijn ontwerp.
Dat zal vast ook te maken met hoe zwaar de stof is.

Groetjes,

Lin

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 02-08-2012 12:45

waarom mag je geen link invoegen?

misschien kun je de randen verstevigen met vlisaline?
daar word het wel wat minder rekbaar van, maar als je een randje van 2 cm om de cirkel maakt moet het niet zo'n probleem zijn denk ik.

llintje
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-08-2012 14:33

Bericht door llintje » 02-08-2012 14:12

Aisha schreef:waarom mag je geen link invoegen?

misschien kun je de randen verstevigen met vlisaline?
daar word het wel wat minder rekbaar van, maar als je een randje van 2 cm om de cirkel maakt moet het niet zo'n probleem zijn denk ik.
Ik krijg een foutmelding achtig iets als ik dat probeer
http://i.tfcdn.com/img2/oeLhvkIAY5r8r0k ... */FXRM8P8A

Ja misschien is dat inderdaat een idee

llintje
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-08-2012 14:33

Bericht door llintje » 02-08-2012 14:13

llintje schreef:
Aisha schreef:waarom mag je geen link invoegen?

misschien kun je de randen verstevigen met vlisaline?
daar word het wel wat minder rekbaar van, maar als je een randje van 2 cm om de cirkel maakt moet het niet zo'n probleem zijn denk ik.
Ik krijg een foutmelding achtig iets als ik dat probeer
http://i.tfcdn.com/img2/oeLhvkIAY5r8r0k ... */FXRM8P8A

Ja misschien is dat inderdaat een idee
Oh nu gaat het ineens wel! maar dat soort zijkanten bedoelde ik dus

Aisha
Site Admin
Berichten: 995
Lid geworden op: 27-06-2011 11:45

Bericht door Aisha » 02-08-2012 15:01

ik kan de foto helaas niet zien :(

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 03-08-2012 01:42

Je kunt geen link plaatsen in je eerste paar berichten, uit bescherming tegen spam bots en zo. En Stay tape zou een goede oplossing zijn, al denk ik dat ze nog steeds wel iets vervormen. Wat je wel kunt doen is hoeden elastiek door de cirkel rijgen aan de binnenkant binnen je zoom, als denk ik dat je tegen de cirkel ook een beleg wil zetten en dat dat ook al gaat helpen zeker als je daar stay tape gebruikt. En het gaat van de rest van de jurk afhangen of de cirkels gaan vervormen, is het een strakke jurk, laat een grotere naad toeslag, dan kun je de jurk iets uit laten zo dat er minder spanning op de cirkels komt of op het rok deel, want als dat heel strak zit gaat hij waarschijnlijk opkruipen en ruimte nemen van uit je cirkels en plooien / trekken.

llintje
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-08-2012 14:33

Bericht door llintje » 06-08-2012 13:54

Sigunne schreef:Je kunt geen link plaatsen in je eerste paar berichten, uit bescherming tegen spam bots en zo. En Stay tape zou een goede oplossing zijn, al denk ik dat ze nog steeds wel iets vervormen. Wat je wel kunt doen is hoeden elastiek door de cirkel rijgen aan de binnenkant binnen je zoom, als denk ik dat je tegen de cirkel ook een beleg wil zetten en dat dat ook al gaat helpen zeker als je daar stay tape gebruikt. En het gaat van de rest van de jurk afhangen of de cirkels gaan vervormen, is het een strakke jurk, laat een grotere naad toeslag, dan kun je de jurk iets uit laten zo dat er minder spanning op de cirkels komt of op het rok deel, want als dat heel strak zit gaat hij waarschijnlijk opkruipen en ruimte nemen van uit je cirkels en plooien / trekken.
Bedankt voor de tips, Zo ga ik het inderdaad doen!!

Plaats reactie