Wikkeldeken

Heb je een vraag? Stel deze hier!
Plaats reactie
Wendy80
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-08-2012 16:11

Wikkeldeken

Bericht door Wendy80 » 11-04-2013 09:22

Ik zou graag zoals onderstaande wikkeldeken willen maken. Hoe kom ik aan deze patroon plus beschrijving?
Afbeelding

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 11-04-2013 10:51

Als ik zo iets zou willen maken zou ik het patroon na tekenen van de foto. Het is zoizo lastig als je iets gezien hebt en je wil dan precies daar voor een patroon gaan vinden dat is echt zoeken naar een naald in een hooiberg. Het kan zijn dat je het ergens tegen komt, maar ik denk dat het makkelijker is om het zelf te tekenen.

De vorm is niet zo moeilijk, wat moeilijk is is het uitzoeken van de verhoudingen. Afhankelijk van hoe oud het kindje is wat je er in wil kunnen leggen zou ik de lengte aan passen, bij een pas geboren kindje zou ik kiezen voor een hoogte van 70 cm. Dan kan het kindje er iets in groeien. Als ik de foto op meet dan is de verhouding zo dat als je 70 cm neemt voor de hoogte de breedte 100 cm is. In dit geval werk je met een symertich patroon, links en rechts zijn het zelfde, dus je hoeft maar een helft van het patroon te tekenen. Dan kun je het op de stof vouw kunt plaatsen en voila, links en rechts worden het zelfde.

Plaats reactie