boothals neklijn???

Heb je een vraag? Stel deze hier!
Plaats reactie
venusje
Berichten: 267
Lid geworden op: 27-06-2011 16:47

boothals neklijn???

Bericht door venusje » 15-07-2013 13:49

Ik zit een beetje vast voor de boothals van mijn trouwjurk.
Dit is wat ik zou willen bekomen

Afbeelding

Het lijfje zelf lukt wel, maar de mouwen krijg ik niet goed getekend..
Ik heb al 1 patroon gevonden dat ik vrij kan verkrijgen.
maar nog meer (liefst niet betalend) voorbeelden van patronen zijn welkom. :)
of het nu enkel het bovenstuk of een volledige jurk is, maakt niet uit, enkel de mouwen zijn belangrijk :P

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 15-07-2013 18:22

ik zou uitgaan van een normale mouw, ik kan niet goed zien of er plooien in de mouw aan deze jurk zitten of niet, maar ik geloof van niet. Als je bij een gewone mouw het bovenste deel wat aan de schouder kop komt in kort in het mouw patroon zou je er denk ik moeten zijn. De mouw begint hier van de schouder af, als je van de schouder naad van een gewone mouw meer naar hoe veel van de schouder punt af de mouw moet beginnen, zou ik dat af vlakken ten opzichte van een gewone mouw. Ik denk dat een centimeter of 6 is, wat je dan tot niets laat uit lopen zo dat je het gewone mouw patroon kunt gebruiken van af de plek waar echt de oksel begint. Je hebt als een van je eerste projecten toen een middeleeuwse witte jurk met een rode bies gemaakt, als je daar het patroon nog van hebt kun je dat gebruiken als patroon voor de mouwen. Met een extra naad aan de bovenkant van de mouw zo dat deze open vallen. En dan dus de schouder punt afvlakken. Want alleen het bovenste deel van de mouw is echt anders.

venusje
Berichten: 267
Lid geworden op: 27-06-2011 16:47

Bericht door venusje » 15-07-2013 20:58

Oei, een beetje verkeerd verwoord van mij.
Ik had het niet op de mouwen zelf, maar de schouderstukken :p

Dus echt de boothals vorm en het rusten van de schouderbanden op de zijkant van de schouders...

Dat lukt me momenteel niet :)

Maar toch bedankt voor de input ^^

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 16-07-2013 01:31

oh eum, tja dat is een ander verhaal inderdaad. Ik heb een idee, eigenlijk alsof je een ducktape paspop gaat maken maar in de plaats van dat je er een pas pop van maakt, maak je er een patroon van.

Je hebt nodig:
- iemand die je helpt
- dun papier of een t-shirt (denk aan patroon papier) eventueel in de plaats van een t-shirt
- brede plakband waar je op kunt tekenen, in de plaats van ducktape
http://youtu.be/UCzXbz47Zpw
Ik zou dan ook geen ducktape gebruiken, maar van die tape die je gebruikt om de plinten en te beschermen als je de muren schildert. Daar kun je met een watervaste stift dan op tekenen. En in de plaats dat je een t-shirt gebruikt als basis zou ik dun papier gebruiken. Dan kun je makkelijk aan geven waar je prinsessen naad begint, zo dat je daar de schouder band kunt laten beginnen, en dan tekenen hoe je de schouder band wilt hebben.
Eventueel kun je als je dit gaat doe neen corset dragen, om de boven rand van het corset als richtlijn voor de top te gebruiken.

als dit niet werkt weet ik het ook nu zo snel even niet...

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 18-07-2013 15:51

Ik heb even rond gekeken (ook niet verder dan naaipatronen.nl overigens) maar ik kwam een patroon tegen wat je volgens mij best als basis kunt gebruiken. truly victorian - TV416 Uiteraard kun je de achterkant anders maken, en het schootje, de plooien weg laten. Aan de voorkant kun je makkelijk genoeg de knoopjes weg laten. Het midden patroon op de stof vouw leggen en de extra stof die voor de knoopjes bedoeld is weg laten.

Dreamfairy
Berichten: 397
Lid geworden op: 27-06-2011 12:19

Bericht door Dreamfairy » 27-07-2013 12:57

truly victorian - TV416 dat patroon heb ik thuis liggen...
Als je wilt kan ik het overtekenen en naar je opsturen...

venusje
Berichten: 267
Lid geworden op: 27-06-2011 16:47

Bericht door venusje » 31-07-2013 11:09

ooh ^^ bedankt :)

Voorlopig heb ik weer iets nieuws getekend en in elkaar gestoken.
Deze keer ziet het er echt al goed uit...

Dus ik dnek dat het niet meer nodig is.

Mocht ik toch nog van gedacht veranderen, stuur ik je wel een pm'tje ^^

Plaats reactie