Kant (met kleurenovergang) verven?

Heb je een vraag? Stel deze hier!
Plaats reactie
Elfje007
Berichten: 2
Lid geworden op: 04-11-2013 16:24

Kant (met kleurenovergang) verven?

Bericht door Elfje007 » 04-11-2013 16:43

Hallo allemaal!

Jaren geleden al zag ik op een website een prachtige jurk waarvan ik wist dat het ooit mijn trouwjurk zou worden. Nu de grote dag plots heel concreet is geworden, heb ik het plan opgevat om die ene jurk na te maken (zij het met een persoonlijke twist). Helaas, hoewel het ergens ook spannend is, is het niet de makkelijkste jurk.
Ik vond reeds een passend patroon dat mits aanpassingen denk ik wel het gewenste resultaat zou moeten geven. Het volgende probleem is echter de stof. De rok van de jurk bestaat namelijk uit verschillende lagen waarvan de bovenste laag uit kant bestaat. Dit kant heeft echter een kleurenovergang en is bovenaan de rok diep paars en wordt geleidelijk aan wit naar de onderkant van de rok toe. Heeft iemand een idee of dergelijk kant met kleurenovergang ergens te koop is? Of kan ik dit zelf door wit kant gedeeltelijk paars te verven? Iemand een idee hoe ik dit dan best kan aanpakken?

Alvast bedankt voor jullie tips en ideeën!

Groetjes!

Sigunne
Berichten: 380
Lid geworden op: 28-06-2011 15:38

Bericht door Sigunne » 07-11-2013 10:12

Als eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd!!

Ik zou het zelf verven. Opzoek gaan naar een wit kant wat je wil gebruiken en goed na vragen wat voor een stof het is. (katoen of polyester enz) Dan opzoek gaan naar een verf die daar geschikt voor is, ik denk dat je dan uit komt op dylon. Eerst een test stofje doen om te kijken hoe het uitvalt, dus ik zou zozio meer kant kopen dan je daadwerkelijk voor de jurk nodig hebt. Dan het stuk wat het lichtste paars moet worden het kortste in de verf laten hangen en dan steeds de stof steeds verder uit je emmer met verf halen zo dat het deel wat het donkerste paars moet worden er het langste in blijft.

Elfje007
Berichten: 2
Lid geworden op: 04-11-2013 16:24

Kant (met kleurenovergang) verven?

Bericht door Elfje007 » 08-11-2013 12:02

Heel erg bedankt voor je antwoord! Dit lijkt me inderdaad de beste optie, hopelijk geeft dit het gewenste resultaat. Ik kijk al uit naar het experiment!

Beste groeten!

Sigunne schreef:Als eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd!!

Ik zou het zelf verven. Opzoek gaan naar een wit kant wat je wil gebruiken en goed na vragen wat voor een stof het is. (katoen of polyester enz) Dan opzoek gaan naar een verf die daar geschikt voor is, ik denk dat je dan uit komt op dylon. Eerst een test stofje doen om te kijken hoe het uitvalt, dus ik zou zozio meer kant kopen dan je daadwerkelijk voor de jurk nodig hebt. Dan het stuk wat het lichtste paars moet worden het kortste in de verf laten hangen en dan steeds de stof steeds verder uit je emmer met verf halen zo dat het deel wat het donkerste paars moet worden er het langste in blijft.

Plaats reactie